Thursday, November 24, 2011

Cuti 3 hari yeyeyee!!!!

Ahad ni adalah hari awal Muharram. Jadi hari Isnin ni cuti yahuu!!!!
Hari Isnin mak ayah mertua balik dari Mekah. Mungkin kami balik kampung pagi Isnin tu kot sebab aku nak kemas-kemas rumah dulu sebab weekend depan mak aku nak datangggg!!!! :-)
Mak aku tak pernah datang ke rumah aku kat Perlis. Ingatkan nak bawa masuk rumah baru tapi rumah baru masih belum boleh masuk. Last weekend kami pegi tengok rumah. Rumahnya dah siap dibasuh dan dikunci. Maknanya dah tak lama lagi la tu.

Kami dah booking hotel Grand Continental kat Pulau Langkawi. Kakak aku dan abang aku bersama keluarga masing-masing akan datang bercuti. Aku sebagai duta di wilayah utara akan menjadi tourist guide kat sana nanti. Biasanya kami akan dapatkan kereta daripada ejen bernama Kak Ros. Kak Ros ni bukan ejen kereta sewa berdaftar. Kami pernah dapatkan kereta daripada kaunter kat jeti tapi kereta yang diberikannya rosak. Ini merugikan masa kami. Dengan kak Ros ok je setakat ni. Dah dua kali berurusan dengan Kak Ros, so far kereta tak rosak. Kalau korang ke sana, baik mintak kereta yang mahal dan baru sikit macam honda ke, nissan sentra ke, hyundai ke..instead of kancil, wira, etc. sebab kereta lama berpotensi untuk rosak dan merosakkan masa percutian anda di sana.

Hubby aku orang Kedah jadi diorang tak bagi harga mahal sangat. Kali ni ke Langkawi secara santai je, bukan nak marathon atau macam the Amazing Race pun. Jalan rilek-rilek je supaya mak aku tak letih. Lagipun kami dah beberapa kali ke sana dan dah tau selok belok pulau tu. Setakat ni kami belum pernah naik kereta kabel je sebab tak berani. Aku bawa budak-budak kecik jadi tak sesuai nak naik sampai ke puncak gunung tu. Lagipun mahal tiket dia, RM20++ kalau tak silap aku.

Hari ni aku kena selesema pulak. Rasa yang tak best.....

No comments:

Post a Comment