Wednesday, July 11, 2012

Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara..

" Ingat 5 perkara...sebelum 5 perkara...
sihat sebelum sakit...
muda sebelum tua...
kaya sebelum miskin...
lapang sebelum sempit...
hidup sebelum mati.."

Isk isk.... aku ada kesemua nikmat-nikmat di atas, cuma bukanlah mewah, tapi mencukupi.
Paling ketara, nikmat kelapangan, usia muda, sihat dan nikmat hidup.
Suasana kat tempat kerja sekarang ni adalah terlalu la lapang heheh....
aku patut buat perkara yang lebih bermanfaat.

Dan aku juga masih muda serta sihat, tak pernah sakit-sakit teruk, cuma sekadar demam dan selsema sekali sekala. Alhamdulillah, aku juga masih hidup. Isk..isk kenapala aku tak menggunakan nikmat-nikmat ini sebaik mungkin. Aku tunggu nak konvo je, dengar cerita Oktober ni kot, jadi aku memang sangat-sangat lapang. Cuma balik rumah lewat aje yang jadi terkejar-kejar ni. Hmmm, kena berbuat sesuatu nih.

Nak menjahit? Buat biskut raya? wahh macam best aje. Best juga kalau aku pandai menjahit ni. Aku ada survey kelas menjahit di bawah Kemas, tapi macam kelas pagi-petang aje. Kalau nak belajar, baik aku belajar dengan tukang jahit Cina. Tapi nak kena ada mesin jahit dulu. Ohh.. expensive la pulak yang ni. Baiklah, nak buat biskut raya macam munasabah kot, sebab kosnya tak mahal sangat. Tapi bila masa pulak aku nak buat kueh raya kat rumah ni? ehhehe, lainla kalau aku ni dok kat rumah 24 jam.

Hmm... jadi aku ada option yang ketiga, iaitu membaca. Membaca buku-buku kat rumah yang baru dibeli tapi tak sempat dibaca. Juga nak try resepi yang sedap-sedap. Aku rasa kena buat senarai masakan apa nak dibuat nanti di bulan puasa, yang cepat dan mudah.

wuittt aku ubah topik jap, sambil-sambil blogging ni, member kata result dah keluar,
alhamdulillah project dapat A- (ok la tuh), CGPA 3.43. Skang ni aku jadi blur tak tau nak buat apa pulak...
hmmm.....

No comments:

Post a Comment