Monday, August 18, 2014

ok!






Selama ni aku tak berapa nampak jalan sangat untuk sambung PhD. Mendatar je perancangan ni, well aku ikut arus aje. Nak buat PhD takda duit, takda idea dan aku rasa kepala otak kosong.
Tapii..
bila aku jumpa bos aku, Prof. R, terus aku macam ada momentum baru.
Rasa macam susah tapi Prof yakinkan aku yang aku boleh buat asalkan usaha dengan gigih, work at least 3 hours everyday at night. InsyaAllah I can finish my PhD in 3 years...itu dia yang kata la heheh...
Siap suruh aku register bulan 9 ni dan masuk kelas dia, siap nak supervise aku lagi dan bagi konsultan.
Aku rasa macam orang mengantuk disorongkan bantal. Bila dah ada PhD dia kata dia boleh tarik aku duduk kat school ni.
Dia suruh aku jumpa orang dia, siap call kata aku nak jumpa dan suruh bagi tajuk kat aku erkkk....
Serta merta macam dapat kuasa kuda aku rasa hahahha....
tapi aku macam 40/50 lagi sekarang ni.
Jalan dah ada depan mata nih ermmm....
Prof aku ni bab akademik dia memang suka, dia galakkan semua staff dia sambung.
Aku dah tanya habibi, dia kata go ahead sebab Allah dah mudahkan jalan ni. Sebelum ni aku tak tau siapa nak tuju.
Dalam masa yang sama, aku tengah tunggu keputusan interview.
Baru lepas interview last week.
Aku tak pasti la interview tu aku boleh lepas ke tak, sebab selepas interview tu mata aku berkaca-kaca nak nangis huhuuuu..... rasa macam susah dan macam kena reject je gayanya.
Aku nak confirm kan, kalau tak berjaya, semoga Allah permudahkan jalan untuk aku sambung PhD pulak...
adoihh...
I'm kind of shock because suddenly I found a way out of my static career.
Bolehkah aku melakukannya?????
Nak pakai topi bulat tapi aku kena berkorban masa dan tenaga.
Tapi aku belum buat keputusan lagi ni....
Prof siap tolong sketch masa depan aku lagi kalau aku jadi lecturer hehhe...
okla...
catch ya later....

No comments:

Post a Comment