Monday, October 15, 2012

Collagen?

Ok ke makan collagen, aku ada email tanya kak kak nani yang merupakan emak kepada blogger Hanis Zalikha. Ini adalah reply nya ,
***********************

Pertama sekali untuk mengelakkan membeli kolagen yang tidak asli kak nani ingin menekankan yang kak Nani tidak pernah melantik mana-mana agen atau orang perseorangan untuk menjual COLAGEN DUST ini.  Toujours Skin adalah product yang mempunyai kelulusan oleh  Kementerian Kesihatan Malaysia. Pastikan hanya membeli kolagen dust dari kak nani melalui no tel 0123959779.

Ok biar kak nani tolong terangkan serba sedikit tentang kolagen yang kak nani  amalkan……

Kolagen ini sesuai untuk lelaki dan wanita. Kolagen yang kami amalkan  ini adalah pure collagen iaitu masih terdiri dari bahan mentah  (raw material)  iaitu collagen asli yang belum dicampur dengan sebarang bahan lain.

Harga sebotol rm170 untuk makan atau guna  selama lebih kurang 2 bulan.

Cara penggunaan, ambil satu sudu teh sekali setiap hari dan bancuh ke dalam segelas jus buah yang sejuk atau yang dalam kotak, atau apa-apa minuman sejuk seperti milo, jus buah, soya bean atau sebagainya.

Selain dari tu ambil secubit bubuh diatas tapak tangan untuk dicampurkan dengan  toner atau krim  yang kita gunakan.Boleh juga ambil secubit campur sedikit air boleh disapu pada wajah.

Disebabkan  ianya kolagen yang betul betul asli  keberkesanan tidak mengambil masa yang panjang. Paling cepat dalam masa seminggu dah boleh nampak kesannya ke atas keanjalan kulit wajah. Ada juga mesej saya terima selepas makan collagen dust ini jerawat dan parut jerawat , sakit sendi tulang dan gugur rambut semakin berkurangan.

Ada sesetengah bertanya  ada effect tak kalau saya berhenti mengambilnya. Jawabnya sama iaitu kalau ada berhenti mengambil protein apa akan jadi pada diri anda?Tentu anda tidak mendapat khasiat protein itu sendiri. Atau kalau anda berhenti mengambil sayur…tentu anda tidak mendapat khasiat sayur itu..begitu juga dengan kolagen. Kolagen bukan merupakan sejenis dadah maka tiada apa-apa side effect. Sekiranya kamu mengambil sebarang ubatan lain juga tidak menjejaskan pengambilan kolagen dengan syarat di ambil dalam waktu yang berbeza.

Jadi kalau berminat,boleh beli dari kak nani. Kolagen ni basically adalah sebagai menggantikan dan tambahan pada kolagen yang ada dalam badan kita yang mudah termusnah akibat persekitaran dan  toksin –toksin dalam badan. Fungsi sebenar kolagen adalah sebagai agen awet muda, anjalkan kulit (elastin), baik untuk mengurangkan pereputan tulang, menggalakan pertumbuhan rambut dan mengurangkan berat badan. Dan kolagen ini merupakan sumber protein asli  dari hidupan laut iaitu tulang dan sisik ikan tuna yang diperolehi secara saintifik dan teknlogi terkini.

Dah  hampir 2 tahun kak nani amalkan memang hasilnya menakjubkan sebab mungkin ianya adalah kolegen asli tanpa campuran bahan lain. Selain kulit anjal, sakit-sakit sendi tulang yang kak nani alami semakin berkurangan dan hampir sembuh sepenuhnya, rambut tidak lagi gugur dan kelihatan sihat  serta  berat badan berkurangan 2 kilo tetapi menambah isi di bahagian pipi dan dada. Kulit menjadi halus keseluruhan dan dan dapat mengawal selulit.

Tidak sesuai untuk IBU MENGANDUNG kerana seperti supplement lain iaitu multivitamin dan sebagainya tidak sesuai untuk ibu mengandung. Janin tidak perlukan kolagen dan supplement yang seperti ini.
Menurut nasihat doctor janin dalam perut hanya perlukan supplement seperti FOLIC ASID ATAU OBIMIN. Jadi kolagen dan multivitamin memang tidak sesuai diambil oleh ibu mengandung.

Tetapi sesuai untuk semua orang  diatas umur 7 tahun termasuk ibu menyusukan anak.

Kalau berminat STOK  ada…  boleh datang rumah  kak nani di  shah alam atau kalau jauh just bank in rm170 untuk pos semenanjung dan rm180 untuk pos sabah Sarawak .  

*****************

macam best, dan mahal jugak yee....
nak cantik kena habih duit....

2 comments: