Friday, August 23, 2013

Nasik lemak daun pisang

ok I know, deco tak menarik hehehe...
bagus juga ada pokok pisang kat tepi rumah ni, boleh buat nasi lemak berlapikkan daun pisang..
dari semalam lagi nak masak nasik lemak, jadi pagi ni masak nasik lemak untuk breakfast. Nasi lemak sempoi aje. Nasi macam ni la menepati selera aku. Kebanyakan nasi lemak yang aku jumpai kat sini, maaflah bagi aku tak sedap. Bukan taste aku. Tapi dah tu je yang ada kat sini. Dah alang-alang ada daun pisang nampak segar bugar aje, jadi bolehla merasa home made nasik lemak.
Macam biasa la kalau nak sedap, jangan guna cili boh. Guna cili kering yang di blend sendiri. Masa tumis pulak minyak kena banyak, lepas tu boleh la buang lebihan minyak. Aku perati mak aku masak camni la, memang sedap sambal bilis masakan omak. Sekarang mak dah tak masak, masa untuk rehat, Dia dah tak larat nak masuk dapur.
sebenarnya aku baru lepas mop lantai dengan antiseptic cap tesco, aku suka betul bau dia, kalau boleh hari-hari nak mop tapi tak larat la pulak.  Nak kemas-kemas sikit lagi...
see ya later alligator..

No comments:

Post a Comment