Saturday, September 21, 2013

The Quran Project

hi guys...
saja nak kongsi The Quran Project yang sedang rancak diadakan di UK. Boleh tengok link ini.
Aku dapat lihat suasana kat sana lebih tolerant sebenarnya untuk berdakwah, tak seperti yang kita bayangkan. Street dakwah juga banyak digerakkan oleh pendakwah yang berilmu dan mahir berkomunikasi dengan non muslim. Bukan senang bagi aku kalau kita ni takde ilmu. Sebab tu la kita kena lengkapkan diri dengan ilmu nak bersoal jawab ni. Aku suka tengok pendakwah luar seperti Dr Zakir Naik, Shaikh Yusuf Estes, Shaikh Khalid Yassin, dan ramai lagi. Di Malaysia kita ada Ustaz Hussain Yee. Bukan semua orang mahir bersoal jawab secara langsung, lagi-lagi dengan soalan provokasi. Kadang-kadang ada terfikir dalam kepala aku ni nak bagi Faiz berguru dengan Dr. Zakir Naik ehhehe... remember Faiz when you read this someday, I want you to be like them! I love u!
Aku ada sorang kawan non muslim ni, tapi aku tak reti nak berdakwah. Tapi kalau dia tanya, aku bolehla explain sikit-sikit yang mudah tu yang mana aku pernah tengok Dr Zakir jawab. Dia ni kawan ngan melayu aje, tak suka kawan dengan rakan sama kaum dengan dia sebab katanya diorang sosial dan mabuk-mabuk.

Korang boleh jugak masuk www.quranproject.org ni ye

ok, have a good day..

No comments:

Post a Comment