Thursday, April 17, 2014

Die young or die old?

Pagi ini kita dikejutkan dengan berita kemalangan yang mengorbankan mendiang Karpal Singh.
Terkejut juga aku bila baca berita kat WhatsApp. Takziah. Dulu eksiden tahun 2005 umur masih di extend kan, masa tu dia jadi lumpuh. Kali ni Allah ambik terus. Nasib dia Allah je lah Yang Maha Mengetahui.
Masa drive ke tempat kerja, dok teringat karakter mendiang yang sangat tegas dan keras orangnya. Tiada siapa tahu dia akan mati eksiden, kita sendiri pun, berhati-hati lah di jalanraya, yang penting baca doa banyak-banyak sebelum memulakan perjalanan. Kita ni cuai, tiada daya upaya melainkan dengan pertolongan dan jagaan Allah agar kita selamat senantiasa.
Kalau nak diikutkan aku sendiri pun, ada masanya drive tercuai juga, Allah sajalah aku doakan agar jaga aku dan anak-anak serta habibi, dan keluarga di mana saja.
Kelmarin pulak, kawan aku call kata ada urgent vacancy kat IPTA tempat dia bekerja. Kawan-kawan aku so far takde yang jobless, semua umur macam aku ni dah punyai pekerjaan masing-masing jadi terpaksa iklan kat wall Fb.
Kata kawan aku tu, position tu in vacant sebab yang pegang jawatan tu baru aje meninggal. Umur 40-an tapi kira die young jugak la tu. Takda sakit teruk sekali masuk ICU terus, check masa tu rupanya kanser paru-paru stage 4! Innalillah.Takut aku mendengarnya. Terus insaf. Selalu kes sakit kat paru-paru ni membawa mati. Sesak nafas terus mati. Padahal sebelum tu segar bugar je. Dahla arwah tu baik orangnya. Sekarang ni dok tengok selalu je orang yang baik-baik mati dulu, pahtu yang bermulut puaka tu panjang pulak hayat dia huhuuu..... mungkin Allah sayang lebih kat dia, sebab tu Allah ambik dia dulu.
Oklah, aku nak tengok berita pasal Karpal Singh ni, jangan terconfuse dengan Karam Singh Walia pulak.
Tata..

No comments:

Post a Comment