Wednesday, May 14, 2014

Yeah I'm back

alhamdulillah...
baru selesai training 2 hari,
balik je dari hospital, terus training esoknya.
Tak sempat nak prepare tapi nasib baik dah ada dalam otak aku ni.
Anak aku kena chicken pox selepas demam baru ni.
Mula-mula masuk ward tu risau dah, sebab platlet darah menurun, daripada 166, jadi 100++ je,
risau aku. Sebab kalau platlet turun camtu biasanya kes denggi atau chikunguya. Teringat hari tu aku bawak diorang jaga gerai, lepas ni tak mau bawak dah huhuuu..
tapi bila check denggi negatif, demam on, off...
lastly hari nak balik tu naik bintik-bintik pulak, rupanya dia nak kena chicken pox!!!


 Kat muka naik sebijik dua je, kat belakang dan tengkuk banyak. Cian anak pompuan aku ni....


 Sempena dengan hari Jururawat, ada satu corner aiskrim dan belon. Memandangkan anak-anak aku je budak-budak yang dah besar kat wad, banyak dia dapat belon. Budak-budak lain semua baby dan kecik-kecik.

Tak berapa nak makan selama beberapa hari ni, baru dua hari ni nak makan.

Semalam dia kata gatal-gatal, pagi tadi sakit. Kesiannya, aku dulu kena masa dah tua sakit woo. Kena ciken pox lepas first date dengan habibi, huahuahaaa!! Masa tu habibi baru sampai dari Germany, lepas jumpa kena ciken pox kikikii, balasan berdating! Err... beberapa hari lepas aku tanya habibi, do I look the same since we first met? dia kata camtu la camna lagi hahahha...oh ye masa first date aku mana tau bedak lipstik semua ni, buruknyeeeee....
saja teringat zaman muda pulak.

okaylah,

tata

No comments:

Post a Comment