Saturday, March 2, 2013

iklan sabun itu betul?

Dulu bila aku tengok iklan sabun basuh yang tipikal,
seorang ibu yang pening kepala bila nak basuh baju sekolah anaknya yang berdaki lalu mencari-cari sabun yang kuat menanggalkan kotoran.
Aku rasa iklan tu memang logik pun, sebab sejak anak lelaki aku ni masuk sekolah, aku nak kena kena sental bajunya betul-betul terutamanya di bahagian kolar baju. Kalau hari Jumaat kena pakai baju melayu, aku kena sental kaki dan lengan baju melayu. Jadi hitam berdaki dia main camna ntah adoilaaa....
jadi sabun pilihan aku adalah Max Kleen. Berbanding sabun lain yang pernah aku guna seperti Breeze, Daia atau Dynamo, bagi aku sabun Max Kleen lagi kuat menanggalkan kotoran (iskk macam iklan dah). Bila rendam baju sekolah, kesan kotoran tu tertanggal dengan mudah. Cuma nak kena sental bahagian yang terlebih degil tu. Aku nak elakkan penggunaan Clorox, nanti jadi nipis pulak kain.
Hari ni adalah hari membasuh sedunia. Ada 2 helai comforter dan 2 selimut nak kena basuh ni. Semalam Faiz minum air banyak masa buat BBQ kat rumah jiran. Habih basah tempat tidur.
Oklah, banyak lagi kerjarumah menanti....
layan gambar budak-budak ni. Gambar dinner 2 malam lepas.



No comments:

Post a Comment