Friday, April 22, 2011

Tidurla anakanda....

mataku dah pedih, dah menguap beberapa kali....budak-budak dua orang ni masih belum mau tidur...rasanya dah dekat sepuluh kali ulang tengok VCD Boboi Boy tu....abahnya sudah lama lena diulit mimpi....selagi diorang tak tidur maka tak bolehlah aku tidur.....maunya nanti dia terjun dalam kolah kat bilik air..kan naya...tahukah wahai anakku tido itu sesuatu yang sangat best??? kenapakah tidak mau tido?? sedangkan bonda mu ini kempunan mau tido seperti zaman-zaman mudanya...ermm....takde la tua sangat bondamu ini, belum pun 30 hehehe.....

alkisahnya masa bujang dulu memang aku ni terkenal sebagai hantu tido.....masa kat U dulu aku lebih rela tido daripada outing, tapi ada pekdahnya juga, jimat duit...kan..kan...tapi keburukannya adalah otak menjadi lembab dan kemalasan yang melampau-lampau...penah lecturer aku suggest makan ginkgo biloba untuk mencerdaskan minda...aku beli seperti yang disuruh tapi lepas makan supplement tu aku akan terus landing dan Zzz....isk..isk....
penah ibuku memarahiku yang mana sampai sekarang aku masih ingat "Tido ni sampai mati pun takkan puas!'' bebelnya setelah kain di jemuran basah akibat aku tido mati sampai tak sedar hari hujan...(.tiba-tiba teringat bonda di kampung pulak..sob..sob...)

masa matrix pulak best friend aku lagi hantu tido...aku goyang katil double decker bagai nak runtuh dia makin lena pulak macam dalam buaian...azmar...buat apa kau sekarang ye? ada lagi orang yang lagi kuat tido daripada aku......

tapi yang pastinya tido ni (bagi aku ler) adalah faktor terbesar yang menyumbangkan kepada kegemukan.....buktinya memang aku jadi montel masa tu...bila dah kahwin, ada anak kecik dan aku tak cukup tido ( aku tido malam sambil duduk selama setahun korang tau!!), membuatkan badan aku jadi kurus kering.....

esok adalah satu-satunya hari (satu-satunya!!) yang aku boleh bangun lewat (lepas subuh tido balik le) sebab hari ahad kelas aku start pukul 9 pagi.... tapi biasanya kalau bangun pukul 9 pagi pun aku dah jadi pening-pening lalat...kalau zaman bujang dulu maunya sampai 12 tengahari...bangun je terus makan....banyak cantik muka aku ehheheh...sorry mak....hampeh betul anakmu ini......

hmmm..okaylah....nampaknya nak kena rotan dulu budak-budak ni sedas dua baru nak tido ni.....

babaii....

No comments:

Post a Comment