Sunday, July 14, 2013

Daging bakarr!!!

Sekarang baru pukul 3.50 petang, lagi 40 minit nak balik.
Aku jadi tak sabar nak balik ni sebab anak-anak dan habibi ada kat rumah.
Aku dah pesan kat habibi suruh keluarkan ayam dan daging sebab aku nak balik bakar daging dan ayam.
Bakar macam satey tuh.
Meh aku bagi resepi mak aku, ehhehe..
tapi ni resepi satey tau hehehe...

aku tak bagi kuantiti tau, ikut suka hangpa la hehehhe... bergantung kepada citarasa dan kuantiti daging/ayam.


Resepi daging/ayam bakar @satey

bahan-bahannya:

bawang putih
bawang merah
halia
serai

* blend bahan di atas

serbuk jintan manis
serbuk jintan putih

garam
gula melaka (nak manis bubuhla lebih)
-masak gula melaka ni kasi cair

******
gaulkan ayam/daging dengan bahan-bahan di atas..
perapla beberapa jam barula rasa rempah sekata.

tapi aku rasa aku perap kejap aje sebab ni dah pukul 4 dah, jap lagi baru nak beli jintan manis jintan putih heheheh...

insyaAllah sedap ni, special sebab bubuh gula melaka tu.
kalau nak buat satey pun camtu la jugak bahan-bahannya.

wahhhh lapar dah aku niee....

selamat mencuba!



No comments:

Post a Comment