Wednesday, July 17, 2013

Yayy it's Thursday!!

Hai apa khabar?
semalam aku mimpi balik rumah kat kampong!! bestnyaaaa!!! tak jumpa Wan pun tapi best boleh 'masuk' dalam rumah. Entah apa jadi pada my home sweet home kat KB. Tunggu raya ni la nak meriah pun. Mak kata tikus bermaharajalela kat dapur. Oh rumahkuuu.....syahdu betol bila tengok gambar rumah dalam gambar. Rumah tu mak aku dah bagi kat abang, kami adik beradik tiada bantahan, semua setuju sebab abang aku banyak berjasa dan menjaga mak dan Wan ketika tua. Cuma rumah tu tak ada orang lah, jadi persinggahan. Sedih kan, rumah sejak kecik membesar bersama mak dan Wan akhirnya tidak berpenghuni.
Ohhh, tak mau syahdu sangat.
Bulan puasa ni aku cergas di siang hari, tapi lepas berbuka aku jadi sangat letih, tido awal gila kadang-kadang tuh. Semalam letih gila aku solat Isya' sebelum sahur. Tido dulu, tapi bila bangun tu memang nyaman dan segarlah. Bila bangun je aku sangat sibuk dalam beberapa jam awal tu sehinggalah aku pergi kerja. Aku orang terakhir keluar rumah jadi kena check keadaan rumah betul-betul. Sebelum keluar rumah, sidai baju cepat-cepat, bila sangkut atau jatuh mula la geram kat diri sendiri heheheh... tapi I can't help it, extremely exhausted untuk sidai sebelah malam. Dan
biasanya aku sampai ofis dalam 7.40++. Penah jugak 7.38, better late than never.
Sejak bulan puasa ni aku dok consume olive oil yang dicampur dengan pati delima. Aku tak boleh telan olive oil tu semata-mata sebab baunya macam minyak masak, jadi aku campur. Katanya bagus untuk kelembapan kulit. So far aku rasa ok kot, baru seminggu, tunggu lagi seminggu. Banyak khasiat dia termasuk sebagai antioksidan.
Hari ni tak tau nak masak apa. Nanti aku google blog Mat Gebu hehehe....
aku tengok statistic kat blog aku ni, yang cari resepi ayam percik banyak betul.. ke aku nak buat ayam percik pulak ni hmmmm...
Aku banyak free kelmarin, sehari suntuk dok tengok video yang sangat cute seperti yang ini, hehehe sangat cuteee sampai aku nangis??? waaaaaaaa

No comments:

Post a Comment