Wednesday, June 4, 2014

Home made bath salt






yayyy jimat dan menjimatkan!!
kenapala aku tak buat bath salt ni dari dulu ye?
beli kat Padang Besar RM5 satu bekas ni. Bila buat sendiri modal beberapa sen aje hohoho!!

Meh nak ajar korang cara buat bath salt ni... alaaaa senang cam kacang kuda aje....

aku cuma gunakan sepeket garam yang berharga 60 sen. Beli yang ada jenama kunun-kunun, kalau beli kat kedai runcit bungkus sendiri tu 30 sen aje rasanya.
Lepas tu tuang dalam bekas, dan tuang pulak atas tu bath cream. Ikut la nak bubuh Lifebuoy ke, Palmolive ke, kebetulan aku baru beli Antabax kaler putih, jadila putih.
Masa tuang tu, tuang sikit-sikit aje sambil kacau dengan sudu bagi garam tu serap cream tu. Jangan terlebih, agak-agak sebati dah le. Banyak sangat pun tak best nanti nak sental tak rasa garam pulak sebab cream terlebih. Bagus scrub badan ngan garam ni sebab tanggal daki dan kulit jadi licin. Bila malas guna lulur rambai, aku guna bath salt ni la sebab cepat. Masa pegi salun baru-baru ni, kakak salun tu kata kulit aku elok ( maksudnya tak berdaki kot), sebab dok sental benda ni. Sebenarnya dalam beberapa hari je badan kita boleh berdaki, sebab kulit berpeluh setiap hari, sel mati setiap hari. Bila scrub ni rasa bersih giler kulit. Tak semestinya kulit kena putih baru cantik ok, kesianla aku yang tak putih ni kalau camtu hahahaha...
rajin-rajinnya menanggalkan daki kat badan korang tu hehehe...
ok selamat mencuba!!


enterprem jap!! bos takdak, pergi umrah muehehhee....

1 comment:

  1. Ohhh terima kasih.. saya ada bath salt tapi xreti nak guna.. skg da tahu :) senang-senang jemput lawat kindhearty.blogspot.com

    ReplyDelete