Tuesday, June 17, 2014

Irritated and annoyed!

( gambar hiasan, ada bengkel kelmarin sehari suntuk)

ohh..
ada dua perkara yang mengganggu fikiranku sekarang.
Yang pertama tu biarla, aku dah malas nak fikir.
Yang kedua tu huhu...
kadang-kadang orang suka mengambil kesempatan bila seseorang tu terlalu baik dan terlalu patuh.
Ada dua jenis peranan orang sekeliling dalam hal ini.
Jenis yang pertama akan bersikap biar dan lihat, atau dengan kata lain, biar dia buat semuanya, bukan tanggungjawab aku pun lalu gelak hahahha....
Jenis yang kedua, akan berasa malu alah lalu menawarkan bantuan sama ada bantuan logistik atau kewangan. Kadangkala, bukan itu yang menjadi ukuran tetapi kesungguhan nak membantu.
Dalam hal ini, aku berasa sangat irritated dengan golongan yang pertama tadi. Takda rasa kesian melihat orang susah payah berkorban wang dan tenaga melaksanakan tanggungjawab, padahal yang ditolong itu bukan orang lain, isk isk...
Aku memang irritated giler dengan orang macam ni.
Kalau kita tak mampu menolong dengan kudrat, tolongkan dengan support apa yang patut seperti makanan dan wang, offer bantuan lain dan sebagainya. Tapi kalu satu apa pun tak di offer, aku rasa mereka ni masuk dalam kategori selfish dan ignorant.
Ahhhh sakit hati!!!
Bila terlalu baik, akan terus digunakan sehingga lusuh semahu-mahunya.
Kesian kan, orang lain pun ada kehidupan dan cabaran sendiri.
Janganla kita pentingkan diri, asal diri sendiri je senang...
yang pasti, aku tak buleh masuk dengan orang macam nih,...
stay away from me...i hate you!
dushhhhh!!!!


No comments:

Post a Comment