Tuesday, September 23, 2014

As expected...

Semalam balik dari kerja, nampak satu surat dalam peti surat.
Nampak di sampul tertera logo sebuah IPTA. Walaupun hati mengharap tapi harapan dalam hati tu hanya 50-50.
Bila bukak sampul, as expected.. dengan dukalaranya anda tidak berjaya dalam temuduga bla...bla...
I put the letter on the table and I lay down on the mat.
Aku dah agak dah. Mana pernah aku pergi interview yang bilamana selepas aku interview hati rasa sebak dan sedih. I felt stupid that day when I got the rejection hints. Cisss I'm not that stupid okay!
But never mind.
Aku dah mohon pada Allah, kalau Allah redha aku kerja kat tempat sekarang ni, biarlah aku di sini saja. So here I am insyaAllah my working place sampai tua kot hehehe.... letak tepi la master aku tu. Master dah tak laku sekarang ni, kecuali kalau ada PhD. Tapi aku tak larat nak kejar dah weh, aku pun dah makin tua, opss makin matang hahaha... lagipun aku dah kat IPTA dah pun, cuma profesion lain iaitu pegawai. Lupakan kerjaya sebagai pensyarah tuh. I have to think of the good things about my career. Aku tak terikat dengan jadual, aku boleh cuti bila-bila saja, dan paling penting aku tak payah study dengan susah payah untuk mengajar keesokannya seperti mana kerja aku suatu masa dahulu.
Pendek kata, bila balik rumah, aku tak payah fikir pasal hal kerja dah! Sekali sekala je aku bawak kerja ke rumah, tu pun sikit. Sebab kerja aku adalah on-site. Serve users.
Cuma harapan aku sekarang, aku berdoa agar bos besar dapat pindahkan aku kembali ke jabatan sebab kat school ni aku tak gumbira huhuuu...
sebab aku susah nak buat kerja bila mana team teknikal takde kat sini.
Ya Allah you knows best that I am not happy huhuuu...
okaylah, gotta  go, janji dengan kawan nak chit chat at lunch break.
Bye..

No comments:

Post a Comment