Wednesday, September 17, 2014

Assalamualaikum!!

Hai guys apa khabar?
Lama tak menulis panjang-panjang.
Aku rasa macam tak sempat pulak nak menulis panjang-panjang skang ni.
Ermm.. mak aku datang duduk dengan aku selama dua minggu, baru kelmarin mak aku balik Kelantan. Sedih pulak rasanya bila mak balik. Mak happy duduk kat rumah aku. Apa dia nak makan aku buat, dia nak beli baju baru aku bawak dia pegi kedai. Lepas tu bawak dia pergi ekspo, pergi pasar, ronda-ronda, dia seronok! alhamdulillah mak happy dok dengan aku.
Mak aku ada pattern rutin harian dia sendiri. Kena boleh baca bila dia sihat, bila dia larat, apa dia nak makan (walaupun dia kata tak payahhh... tak payahhh ehhehe).
Sedih  pulak pagi tadi bila bangun pagi tengok katil mak kosong huhuuu...
Macam sekejap aje 15 hari mak di rumah aku. Syukurlah mak sihat dan berselera makan. Bila dia happy, dia berselera makan, begitulah sebaliknya.
Lepas ni bila balik KB insyaAllah nak bawak dia duduk sini lagi.
Rumah aku pulak pagi tadi masa nak pergi kerja, aku cakap dengan habibi,
" ni rumah ke macam ni...huhuuu tak macam rumah!"
habibi kata, rumah la ni...
huhuhuhu bz betul aku sejak kebelakangan ni. 2 hari lepas aku join larian dalam kampus, lepas tu bertambah sengal la kaki tangan aku yang dah sedia sengal ni.
Rumah teruk betul, nak kemas tak larat, lepas kemas pun semak lagi. Ada ketika rasa nak merajuk sebab I am exhausted huhuuu...
I grumble and mumble sebab badan aku letih, kat tempat kerja banyak berjalan, huhuuuu, I don't really think I am an officer, I am an officer and technician and kuli batak! Telinga pulak kena bersedia kena marah dan jerkah (well aku jadi jengkel dengan sesetengah lecturer yang emo marah-marah orang, disgusting betul! No manner at all though so well educated huh!)
Aku rasa nak bercutiiiiiiiii!!!!!! Aku nak bercuti dan relax dan bersantai tepi pantai, makan sedap-sedap tak perlu terkejar-kejar.
Rasa macam malas nak bekerja pun ada, hadoi.....

nak balik dah, can't wait to go home!
my muscles are aching!

No comments:

Post a Comment