Saturday, February 25, 2012

Ok darling tak mau paksa dah!!

Aku baru beli Colgate Plax mouthwash kelmarin. Aku cari Oral B mouthwash tak jumpa-jumpa, susahla cari brand Oral B kat Perlis ni.

Dan pada malamnya aku telah 'mengarahkan' habibi supaya gunakan mouthwash tu. Selama ni aku dok membebel-bebel suruh dia guna tapi dia tak mau, katanya nanti dia akan muntah.

Aku pun dengan kejamnya telah menyuruhnya berkumur dengan mouthwash sambil aku menunggu di pintu bilik air. "Ini satu arahan" kataku hehehe...

maka dengan terpaksa, encik habibi pun menuangkan mouthwash ke dalam bottle cap. Sebaik saja cecair mouthwash mencecah mulut, habibi terus termuntah habis keluar makanan yang dia makan masa dinner. Pada mulanya aku hanya tergelak. Jahat betul aku, masa tu Faiz dan adiknya pun gelak. Tapi nampak gayanya gelak tawa aku bertukar menjadi tangis apabila habibi muntah tak berhenti-henti sampai 20 minit sampai merah menyala mukanya huhuuu... nampak macam takleh breathing, macam choking. Waaaaaaa nyesal nyesal!!!!

Masa tu aku nak call one of his friends yang tinggal berdekatan sebab aku tengok lain macam je macam nak pengsan je. Tapi masa tu dia kata dia dah ok. Sambil menggosok belakangnya, sesekali aku marah sebab tak sangka nak jadi macam ni (huhuu bersalah sebenarnya).

Lepas tu dia duduk di kerusi dengan muka merah keletihan.

Huhuuu ok la darling, I won't force you anymore. Tak tau pulak sampai macam tu punya allergic kat mouthwash. Masa kat PPP Shah Alam pun katanya dia pernah muntah macam tu, sebab guna mouthwash kawannya.

Ok ok... lepas ni just jumpa dentist ok, tak payah guna mouthwash. Sebab aku sangat mementingkan kesihatan gigi, tu yang aku paksa dia semalam... huhuuuuu ok lepas ni tak suruh dah! sorry darling!

No comments:

Post a Comment