Wednesday, March 19, 2014

please please please, kamu jangan nakal

Beberapa hari lepas aku bukak kipas kuat, pastu bukak aircond, dan tido dalam keadaan sejuk sampai pagi. Akibatnya aku jadi sakit kerongkong, batuk-batuk, dan sekarang suara aku dan macam jantan dah, nasib baik keluar jugak suara.
Pagi tadi masa nak beli breakfast, dalam sakit kerongkong tu sempat lagi dok bergambar di tepi-tepi pokok, lawa view sekarang ni macam musim luruh, maklumlah tak pernah merasa ke negara 4 musim kan huehue...



Lepas tu masa kat café, ramai jugak staf dan student dok bersarapan. Ketika aku melintas sebuah meja yang diduduki dua orang staf lelaki, aku terdengar la sikit perbualan diorang tapi tak dengar semua..

"bini muda...."
" bini nombor dua..."

hoihh korang sembang pasal apa ni hah? meluat pulak aku.Umur dalam 40-an kot. Ewah ewah hot topik neh, tak sempat aku nak dengar selanjutnya.
Dulu lecturer master aku pernah tanya aku dalam kelas, okay tak kalau laki kawen dua? hoihhh terkejut senyum biri-biri aku dibuatnya. Bila dia nampak aku macam tak terjawab, dia cakap opss (sorry).. lecturer aku tu dah tua, dekat 50an kot tapi aku ada sense macam dia tu ada sedikit kenakalan grrrr....
senior aku zaman degree dulu pernah kena ngorat dengan lecturer dia sendiri. Umur tua-tua macam tu, menakutkannn. Ada jugak terdengar jenis yang tackle student pastu umpan lulus exam. Haish apa yang diorang dapat nanti ntah, bukan boleh kawen pun kecuali la lecturer tu bujang. Test market dan test power je kot. Nasib baik taste aku laki muda, dapatlah intan payung aku skang ni hihihi.. buat apa yang tua nanti korang kena jaga dia sakit lutut nanti huehuee...
okla byee..

No comments:

Post a Comment