Monday, April 30, 2012

Macam-macam...

Dah lama nak berceloteh di sini...
pedihnya mata aku mengadap projek. Baiklah.. aku dah give up dengan Plan A. Malam ni nak start dengan plan B pulak. Buang masa aku sebab tak selesai apa yang aku nak buat. Lusa aku nak mula writing insyaAllah. Nak bagi settle cepat-cepat. Serabut kepala otak aku ni. Dan dah lama juga aku tak pakai serum, tak sempat dan malas sebab cuaca panas. Aku cuma tak miss sunblock aje. Muka pun macam orang kena malaria je, dengan lebam bawah mata.

Esok hari pekerja. Lusa aku start kerja balik setelah 2 bulan bercuti... isk isk cepat pulak 2 bulan berlalu. Rasa macam sekejap aje. Malas pulak rasanya nak kembali ke tempat kerja. 

Aku dok training bawak kereta skang ni. Masa balik kampung aku bawa Kelisa. Senang bawa sebab kecik. Kereta kami dok pakai ni keta Persona. Bagi aku yang amatur ni, rasa payah sikit sebab ianya panjang dan bonet tinggi. Dahla manual pulak tu. Tak kisah manual pun, janji kecik. Lepas ni nak kena cari second car yang lebih kecik. Kelmarin survey Kancil dan Kelisa kat kedai kereta 2nd hand. Nak beli kereta baru takdak duit weh! Tapi tak desperate sangat pun lagi sebab dah ada kereta proton saga buat spare. Kelmarin aku drive balik kampung kat Sg. Petani. Hehehhe habibi cuak aje bila aku bawak keta. Aku kata, aku pun cuak bila dia drive terutamanya bila speeding. Driver confident, passenger je yang panic.

Itu aje la cerita aku seminggu dua ni. Tadi sepatutnya aku jumpa supervisor, tapi aku cancel sebab nak bagi settle dulu. Ahad depan insyaAllah aku nak tunjuk plan B yang aku nak mula malam ni.

Oh ye, malam ni aku nak ke supermarket kat Changlun nak beli timun!
ehhehe aku tengok kat dalam tv baru-baru ni. Ianya pasal kegunaan timun untuk merawat dan menyejukkan muka. Aku tengok dia blend timun batang, lepas tu tapis dan ambil airnya. Airnya dimasukkan dalam botol dan disejukkan dalam peti sejuk. Bila nak guna, boleh sapukan pada face cotton atau spray kat muka bila muka terasa kering dan tegang. Nak kena cari botol spray kecik ni, ada ke ha? Nampak best aje. Dulu zaman remaja aku penah buat pakai timun ni. Bukan blend, aku main tenyeh aje tapi best sebab sejuk dan melembutkan kulit. Bukan setakat timun. Macam-macam bahan organik yang aku pakai kat muka ni, seperti putih telur dan air kulit kayu manis. Air kulit kayu manis gunanya untuk menghilangkan parut jerawat. Tapi kena tahanla sikit sebab ianya agak panas. Macam nak terbakar je kulit.

Okla...takde idea nak tulis apa ni.


No comments:

Post a Comment