Monday, September 24, 2012

Pekabo yeop?

Hi how are you?
Lama dah tak menulis panjang-panjang.
aku sebenarnya sibuk sikit hehe, sibuk nak perabihkan buku Sirah yang aku sedang baca sekarang. Dah lama beli tapi sekarang baru berkesempatan baca. Oh, aku rekmen kita sebagai seorang muslim untuk menghayati Sirah Nabi Muhammad S.A.W. Kenapala selama ni aku tak bersungguh-sungguh nak ambil tahu pasal kisah dakwah Nabi SAW. Seriously, buku tersebut banyak membuka mata aku. Selama ni dok baca sikit-sikit aje, tapi buku yang aku baca ni sejak sebelum kelahiran Nabi, permulaan dakwah Nabi sampailah tersebarnya Islam ke seluruh tanah Arab. Bukan senang rupanya, sangat susah baginda nak berdakwah, banyak sungguh pancaroba hingga mengalir air mata aku membayangkannya. Serious aku cakap, bacalah dan hayatilah sirah Nabi betul-betul! Umur dah meningkat ni aku kena cari buku-buku yang bermanfaat sikit. Sikit lagi nak perabih baca.

Ermm... kejap lagi ada orientasi budak baru, aku tolong kawan-kawan yang jadi facie.
Oklah nanti aku pikirkan nak tulis apa untuk entry seterusnya...

No comments:

Post a Comment