Sunday, September 30, 2012

kenyangnya...

alhamdulillah...
burpp... dinner dengan siakap masak sweet sour. Nanas tak ada, buat mana yang ada aje.
Lepas makan kemas-kemas basuh pinggan. Dok tengok kat jari jemari tangan kanan, tu diaaa jari dah jadi besar-besar dan kasar. Masa mula-mula kawen, aku pakai sarung tangan getah bila nak basuh pinggan. Sekarang ni takda masa nak pakai sarung tangan, gunapakai pinggan mangkuk adalah kerap jadi kerapla kena basuh. Jari kiri tak macam jari kanan, dia jadi besar camna ntah jari kanan ni. Aku jeles tengok jari habibi sebab nampak elok aje, dahla dia lagi putih dari aku heheheh. Kat jari pun dah ada bahagian yang dah jadi kematu. Sekarang ni aku tingkatkan sikit level kerajinan tu, sapu sampah lebih kerap sikit + mop lantai dan cuba sedaya upaya bagi rumah tak terlalu semak. Bukan senang nak sentiasa kemas sebab dok makan lah, budak-budak ni dok main lah dan mandi dengan kerap, maka aku kena kutip baju diorang dan basuh dengan lebih kerap. Ni tak masuk part lipat kain lagi waaaaaaa..... dan juga cuci kabinet dapur dan juga bilik air. Tidak ketinggalan kerja-kerja lap habuk kat meja, tv dan sebagainya. Ok kita lajak ke luar rumah pula, nak kena sapu sampah kat luar rumah, juga cabut rumput-rumput liar. Banyak kan kerja rumah ni sebenarnya. Tapi aku takdela buat semuanya serentak, cuma yang pastinya aku sapu sampah setiap hari dan simpan toys.

Esok aku plan nak gi ambik jubah kat UUM. Aku pakai baju sedia ada je kot hari konvo nanti, nak save budjet sebab banyak lagi rencana yang akan datang ni nak pakai fulus. Raya haji lagi, banyak agenda ni.

Ehh wait a minute, esok dah 1 Oktober!!!!! Ohh tidakkk...cepat sungguh dah nak habih dah tahun ni. Dah hampir setahun dah ke Hong Kong. Tahun ni memang tak sempat nak holiday ke mana-mana destinasi sebab banyak duit digunakan untuk rumah baru ni. Let's see in next year if we can plan a vacation to somewhere insyaAllah, but no money no talk ok, yang penting saving and saving.

Okla, catch ya later...

No comments:

Post a Comment