Sunday, December 30, 2012

Resolusi 2013?

Kat Fb ramai dok update status pasal azam baru masing-masing.
Aku pun hari ni baru boleh fikir, sibuk beberapa menjak ni.
Azam tetap sama macam tahun lepas, cuma aku dah selesaikan pengajian aku.
Yang lain aku carry forward la bagi laksana tahun depan pulak.
Aku juga akan lebih jaga kesihatan badan, maklumlah, pompuan lebih cepat tua.
Mak aku juga kurang sihat, jadi aku berazam untuk balik dengan lebih kerap, bergilir-gilir dengan kakak aku, insyaAllah semoga dipermudahkan segalanya. There were many times me and my siblings got really worried and felt anxiety about mak, it bothered us a lot. Kalau Wan, dia bukan jenis putus asa, berbeza dengan mak yang kurang semangat dan motivasi. Aku boleh katakan yang mak uzur atau pun sakit tua. Cuma aku dapat berdoa semoga mak cepat sihat dan gembira seperti selalu, lupakan mereka yang tidak mengambil berat pasal mak, sebab masing-masing akan semakin tua dan melalui perkara yang sama, bergantung kepada amalan dan perbuatan terhadap ibubapa. Yang penting aku akan cuba sedaya upaya.

Pasal job hunting, aku tak perlu terlalu fikir sangat, as long I am happy with my family, rezeki mencukupi alhamdulillah..
we won't get everything we want, but we will get what we need...


No comments:

Post a Comment