Wednesday, April 3, 2013

Good night Zzzzz....

hari ni balik kerja lewat, pukul 9.35 baru sampai ke rumah. Takut jugak aku masa nak balik sebab jalan tu gelap, tapi mujurla ada banyak kereta. Dulu tak biasa drive malam, sekarang ni kena biasakan sebab kerap jugak balik lewat, dan kerap kerja weekend.
Alhamdulillah, aku dan kawan-kawan dapat rezeki baru, semua jawatan kami sekarang bertaraf tetap. Dah tak risau pasal kontrak habis. Lepas tu dapat elaun kritikal. Kalau kerja weekend, dapat $$$$, alhamdulillah rezeki tuhhh.... cuma aku akan mencuba untuk masuk gomen, cuba dan cuba lagi yeargghhhh!!!!
balik ke rumah tadi, makan nasik yang habibi beli, lepas tu mandi. Teruk betul rasa seharian tak mandi, dah macam kambing gurun aku rasa.
Lepas mandi, angkat kain yang disidai pagi tadi lepas tu basuh kain lain pulak. Aku basuh kain hampir setiap hari. Nak lipat kain tak larat dah weh malam  ni. Aku ingat nak tido dah tapi kena makan pure marine collagen dulu. Aku telan lepas tu minum air. Buleh tercekik ni sebab aku telan satu sudu agar-agar PMC tu terus ke dalam mulut tanpa kunyah. Aku telan beberapa sudu. Lepas tu telan pati delima pulak. Vitamin C telan pagi tadi. Sejak makan pati delima ni aku stop telan jamu. Banyak sangat telan kang jadi toksik dan keracunan pulak. Makan macam-macam jenis, kalau huduh jugak tak tau lah kuang kuanggg!!! Lepas ni nak tepek serum safi rania gold pulak. Semalam dah lulur bedak rambai. My skin berada pada keadaan yang baik sekarang, my health too. Kawan aku cakap, tak baik takut tua. Takutla, nanti muka kerepot. At least nak bagi slow down la kadar penuaan tu. Umur dah nak masuk 31, kalau makin tua makin huduh kang merana laki beta wuwuwuuu.... tapi yang penting nakkan kesihatan yang baik la. Supaya boleh jalani hidup dengan baik, boleh layan family dengan baik. Kalau muda-muda dah sakit lutut sakit urat, camna nak bergerak dengan aktif. Anak-anak aku jugak dah besar dan aktif, camna nak beranak lagik kalau dah tak larat, teringin jugak ni heeeee..... tapi camna nak beranak kalau aku masih buat family planning ehehhe, insyaAllah sooner or later...
wahhh meleret pulak entry nih, sekadar bebelan sebelum tidur.
esok dan lusa ada lawatan kat tempat kerja, kena bersedia. Ohh... aku tak takut pun, dah biasa mengadap gaya the apprentice Donald Trumph tuu...
byeee

No comments:

Post a Comment