Wednesday, April 17, 2013

meowww......

Alhamdulillah dah beberapa hari hujan membasahi bumi. Nyaman rasanya bila udara pun jadi sejuk. Rumput pun nampak menghijau dan subur. Aku pulak makin jatuh cinta dengan kucing aku yang aku tukar nama jadi Kitty hehehe...
sebenarnya sehari dua ni aku dok susah hati. Susah hati fikir macam mana aku nak buat dengan kucing ni bila balik kampung, bercuti dan ke mana-mana lah. Aku ingat nak suruh jiran jaga buat sehari dua, tapi aku rasa tak relevan. Nanti menyusahkan orang dan risiko keselamatan kucing aku ni. Jadi kawan aku cadangkan hantar ke rumah jagaan kucing buat sementara. Ada caj dikenakan. Aku tengah dok pilih la nih. Habibi pada asalnya kata nak pegi letak kucing ke tempat asal bila dah besar, uhh jangan harap lah sebab aku dah sayang kat Kitty ni, bela dari kecik tiba-tiba nak buang pulak. Kawan aku kata, rezeki ni, bela je lah. Aku memang percaya, haiwan peliharaan ni pun bawa rezeki. Alhamdulillah ada jalan untuk aku selesaikan masalah mencari pengasuh kucing hehehe...
Aku jugak dah sebulan lebih ternanti-nanti keputusan temuduga F41 (Pegawai IT) di sebuah IPTA baru-baru ini. Setiap hari aku balik tengok peti surat takda apa-apa pun. Ke dah out aku pun tak pasti. Aku tawakkal aje. Masa interview tu usaha sungguh-sungguh dah, fight dengan candidates lain dan rasa confident dah. Aku redha aje keputusannya, cuma dah jadi tabiat aku tetap tertunggu-tunggu sebarang panggilan. Aku pegi interview tu tanpa kabel, main hentam aje. Aku harap diorang telus. Kalau aku tak layak, asalkan diorang uruskan temuduga tu dengan telus aku tak marah. Tapi kalau tak telus pun, siapa aku nak marah huhuuuu...
insyaAllah kalau ada rezeki, tak kemana walaupun dan sebulan lebih. Hidup mesti diteruskan. Janji dah ada kerja..

No comments:

Post a Comment