Friday, May 3, 2013

alhamdulillah dah sampai...

Alhamdulillah sampai kat THIS IS KOTA BHARU pada pukul 5.30 padi, aku malas nak tepon awal-awal takut kacau abang aku dok tido, pukul 5.45 dia tepon tanya dah sampai ke belum. Selepas tu kedengaran azan berkumandang di bandar Kota Bharu ni. Kulihat sekeliling, apa yang tak membangunnya? what do you really want in life? we have everything here, we don't fight with each other, berniaga takda dengki nak sabotaj orang, my family hidup dengan selesanya kat sini, mewah aje aku tengok. Yang miskin takda sampai nak meminta-minta (yang aku kenal), cuma peminta sedekah tu kat mana-mana pun ada. Oh ok suddenly I don't look neutral anymore hahahaha... kat sini nak berniaga memang untung, rezeki Allah ada di mana-mana asalkan usaha. Berniagalah apa saja,di sini tumpuan pelancong. Yang ada hanyalah orang yang malas, bukannya takda rezeki di sini. Aku tak perlukan KLCC kat sini, aku lebih sukakan Wakaf Che Yeh dan Pasar Siti Khadijah. Walaupun ada kompleks-kompleks baru seperti di Kubang Kerian mahupun KB Mall atau Tesco, Giant, tapi aku lebih senang ke tempat tradisional where I belong. (ok my vote has been identified hohooo). Aku membesar dengan suasana yang dibangunkan oleh TGNA. Dah biasa dengan suasana di sini. I know my leader, I know TGNA, I know how his house looks like, I know he's been the imam for morning prayers at the mosque next to his house. Anak aku yang kedua ditahnikkan oleh TGNA, alhamdulillah. Hahah ok it's getting obvious. Just bear in mind, we live in a democratic country, feel free to choose ok and don't fight.

No comments:

Post a Comment