Wednesday, May 15, 2013

sembang petang

Huwarghhh mengantuk sungguh rasanya. Lepas lunch mula la jadi macam ular sawa kekenyangan.
Oh I have a good news, tapi aku akan cerita kemudian. Saja nak bagitau jugak yang akau ada good news hehehehe. Ia mengubah mood aku sejak dua menjak ni dan ianya umpama apa yang aku dambakan menjadi realiti, alhamdulillah...
sebenarnya tadi aku dok bersembang dengan kawan aku, yang sedang merancang untuk menyambung pelajaran ke peringkat sarjana. Aku amat menggalakkan para ibu khususnya untuk menyambung belajar, walaupun menghadapi rutin harian yang memenatkan dan padat. Aku melalui cabaran yang betul-betul mendidik jiwa, bila aku menyambung pengajian sarjana/master ketika anak aku yang kedua baru berumur setahun lebih dan masih breastfeeding. Penghargaan aku memang khusus buat encik habibi tercinta yang menolong menjaga anak-anak sehari suntuk. Kesian dia, pagi-pagi usung anak-anak ketika hantar aku ke kelas, petang-petang pulak kalau anak-anak tidur, dia akan angkut masuk kereta dan hantar aku ke kelas. Begitulah rutin setiap hari Sabtu atau Ahad sepanjang pengajian aku selama 3 tahun. Sampai besar anak aku, akhirnya grad juga, alhamdulillah. Jalan hidup aku sedikit berbeza dengan orang lain sebab ketika muda belia aku bina keluarga dahulu, korbankan alam kerjaya dan terpaksa bersabar ketika orang menyindir aku macam-macam. Sabor jelah, mungkin memandang rendah kepada aku yang hanya seorang surirumah masa tu. Alhamdulillah, Allah beri balik apa yang aku missed dahulu, insyaAllah aku akan naik balik dalam kerjaya aku, ketika aku sudah punya keluarga yang stabil serta sedikit aset yang membolehkan kami hidup selesa, alhamdulillah.... kepada yang pernah perli-perli aku dulu sebab kerjaya diorang lebih bagus daripada aku, sekarang aku bangkit mencapai cita-cita aku. Rezeki yang Allah bagi sama ada cepat atau lambat bukan persoalan, tetapi ianya hadir tepat pada masanya, alhamdulillah terima kasih Allah.....huh sedikit kesal kerana ada orang yang suka memperlecehkan orang kerana merasakan dirinya serba bagus dan mempunyai jawatan yang hebat.
PhD pulak? ehheheh, nanti dulu, bagi aku cari ilmu pengetahuan dahulu....
tata...

No comments:

Post a Comment