Tuesday, May 21, 2013

Changlun Pets Mart

Hai !
lama tak update,
kali ni aku nak cerita pasal Pets Mart yang terletak di Taman Keruing, Changlun, Kedah.
Setiap kali balik kampung atau pergi bercuti, aku akan tinggalkan si Kitty kat sini.
Pets Mart adalah sebuah kedai yang menyediaka perkhidmatan menjual arnab, kucing, kura-kura, ikan, serta makanan-makanan haiwan berkenaan. Perkhidmatan boarding atau 'mengasuh' juga disediakan. Caj boarding sehari untuk seekor kucing adalah RM8 termasuk makanan. Aku puas hati sebab Kitty dijaga dengan baik, begitu juga kucing-kucing yang lain. Nampak bersih dan teratur. Bila aku ambil Kitty, dia sihat, kenyang dan terurus, tak seperti ketika boarding di ******* di mana Kitty busuk dengan tahi dan kelaparan. Aku recommend Pets Mart ni kepada mereka yang nak board kucing. Service yang bagus.
Pemilik Pets Mart adalah orang Melayu, tokey dia nama Kak Siti. Diorang satu family ni memang sukakan binatang. Semasa aku ke kedai dia pada hari Jumaat, anak-anak dia sendiri dok uruskan haiwan-haiwan tu bersama Kak Siti dan juga suaminya. Kalau hari lain aku tengok ada pekerja yang jaga. Yang penting, diorang yang buat bisnes ni adalah disebabkan minat dan sayang kepada haiwan, bukan kerana keuntungan semata-mata. Aku dok plan nak beli sangkar kucing lepas ni, yang boleh dibawa ke mana-mana. Kalau setakat balik kampung sehari dua tu bolehla bawak balik kot.
Ok kalau nak ke sana, boleh call aje nombor tu.

No comments:

Post a Comment