Wednesday, May 29, 2013

sendiri.....

menyusuri lebuhraya Kuala Perlis-Changlun, tanpa radio, nyanyi lagu nasyid Sendiri (Saujana)...

Terasa tersisih sendiri di pinggir sana
Kau tiada lagi di sampingku berbicara menyalakan api
Tika kau disampingku tuturmu ku anggap bisu
Tingkahmu untukku sumbang bagi diriku
Harapanmu padaku tidak kuendahkan

( korus )
Nasihatmu madu penyembuh luka
Pabila bersamamu hilang dukaku
Lewat kusedari nilai cintamu
Pabila kau tiada lagi disisiku
Belaianmu kini masih terasa
Restu darimu membawa ku ke syurga
 
(sampai di sini suaraku tersekat, mata mula bergenang, memandu dengan kelajuan 70kmj, air mata yang bergenang sejak tadi mengalir deras.... rindu sungguh rasanya... setiap baris lirik lagu ini bermakna bagi aku. Betul.... tuturmu kuanggap bisu, 2 hari sebelum Wan masuk wad, pada petang itu Wan duduk dikerusinya dan mengeluh dan berleter tentang kaum keluarga (ada la yang kurang berkenan sikit), masa tu aku baring atas kerusi buat tak tahu aje... huhuuuuu...... sebab aku tak mau dengar... kalau diberi pilihan, sejuta kali pun aku mahu dengar sekarang ni, aku rindu suara Wan......)


Lewat kusedari nilai cintamu
Pabila kau tiada lagi di sisiku

(Suara dah tersekat tapi nak nyanyi lagi huk...huk....)

Andai dapat ku kembali mengubah yang terjadi
Pasti takkan kuulangi walau hanya sekali
Namun hanya doa yang bisa kukirimkan

Lewat kusedari nilai cintamu
Pabila kau tiada lagi di sisiku

Ku kan cuba tempuh hidup sendiri
Kerna kita kan akhirnya sendiri

Ingin saja aku beritakan kepada Wan yang aku telah berjaya dalam temuduga baru-baru ini. Ingin saja aku ceritakan kepadanya yang aku dah dapat kerja di sebuah IPTA ternama. Wan mesti orang yang paling gembira mendengarnya, aku rindu nak melihat reaksinya. Mesti Wan akan adakan kenduri untuk aku. Tapi, di sana, Wan lebih memerlukan doaku untuknya, yang mana tidak pernah kulupa walaupun sehari, walaupun di dalam hati aku tetap doakannya. Aku dah meletakkan jawatan di tempat kerja sekarang ni setelah hampir 5 tahun di sini. Alhamdulillah, akhirnya Allah makbulkan doaku untuk mendapat pekerjaan yang lebih baik. Walaupun apa jua cabaran mendatang di tempat kerja baru, aku terima dengan hati yang kental insyaAllah. Kat mana-mana pun ada cabaran, kena berhat-hati jugak nanti.
Baru-baru ini ketika balik kampung, kami menziarahi pusara Wan.(Nak upload tenet slow pulak). Sehari sebelum kenduri aku mimpikan Wan ada kat rumah. Gembira rasanya.
hmmm oklah itu update untuk hari ini. Esok aku last day keje kat sini. Ahad ni lapor diri kat tempat kerja baru. Alhamdulillah....aku bersyukur dengan apa saja yang Allah beri, yang penting jangan putus asa cuba dan berdoa...

No comments:

Post a Comment