Saturday, November 16, 2013

All day fresh

Dalam sehari biasanya kita mandi 3 kali. Kalau banyak buat aktiviti yang mengeluarkan peluh, boleh jadi 4,5 kali mandi dalam keadaan cuaca panas ni. Kat rumah bolehla nak mandi kerap-kerap, main air sabun, berendam macam badak air dan lepas tu tukar pakaian baru. Badan pun jadi segar dan wangi.
Tapi... kat ofis tak boleh nak buat macam tu, lainla kalau korang tu dekan fakulti yang mana dalam bilik tu ada shower room hehehe, bertuah badannn...
nak buat macam mana ye supaya sentiasa bersih dan wangi?
Jadi aku cadangkan kat korang dan diri aku sendiri yang kerja sehari suntuk kat pejabat ni untuk mempunyai satu kit iaitu satu beg kecil yang mengandungi barangan berikut  :

1) Facial wash
2) Hand wash
3) Feminine wash
4) Wet tissue
5) Face towel
6) Panties
7) Pantiliner
8) Sanitary pad
9) Toothbrush

Banyaknyaaaa.... semua tu untuk tujuan kebersihan diri. Aku rasa kesemua tu patut ada dalam laci meja kita di pejabat. Tak semestinya guna kesemuanya, tapi standby la. Buat masa sekarang aku belum bawa 2 benda. Lepas ni nak kena bawak kesemua la, bukan apa, kadang-kadang sehari kat ofis kalau takde barang-barang tertentu dalam senarai di atas, rasa tak selesa, macam tak mandi, heheh memang tak mandi pun tapi at least rasa fresh dan bersih. Kat rumah pun kalau pakai baju sama pagi petang pun rasa tak selesa, kat ofis lagi laa, sebab tu la minimize kan rasa tak selesa tersebut dengan senarai di atas. Wet tissue tu harus ada sebab nak buang eyeliner nih.

oklah, just my opinion for women's hygiene purpose..

No comments:

Post a Comment