Saturday, November 9, 2013

apa cerita?

hai!!
apa khabar kome?
hari ni Ahad, si adik ada majlis anugerah cemerlang tadika dia. Selalunya majlis sekolah dia diadakan pada hari Ahad, jadi aku selalu missed. Dalam buku rekod dia dapat nombor dua, okaylah tu sambil dok ponteng aje sebab daddy OT.
Hari Jumaat sebelumnya pulak hari anugerah cemerlang si abang. Dia dapat anugerah Muhadasah. Dia tanya Muhadasah tu apa?
aku dan habibi terpinga-pinga..

" Apalah mama ni, tak tau bahasa arab ke?"

hehhe dia kata kat aku....
kat sijil tu tulis Kurikulum Azzahari, Muhadasah.
Isk isk serius ni aku tak tau apa benda muhadasah tu, tapi yang aku tau, cabang bahasa Arab la. Good job my boy, nanti boleh jadi ustaz Al Hafiz ye...
award nombor 1,2 tu semua dapat kat budak-budak pompuan, dia ni nombor 4. Budak laki, heheh biasalah. Si adik memang menunjukkan kerajinan, si abang suka main, tapi cepat tangkap.
Kelmarin balik kampong umah tokwan.
Biasala, bila balik sana otometik aku suka tido hehhehe.. tapi biasanya lepas lunch la, elokla laki bini sama je.
Masa tengah tido, Faiz ketuk pintu, bila aku bukak tengok dia tersengih kat pintu..

"Faiz ada kejutan untuk mama.."

aku tengah mamai masa tu

"Kejutan apa dia?"

Tiba-tiba muncul si adik memegang seekor pokko macam dia pegang kucing sambil tersengih, kihkihkihh..
korang tau ke pokko? adik beradik tokke tu, tapi budak-budak ni panggil iguana.
Ni kali keberapa dah adik tangkap pokko ni. Seumur hidup aku, tak pernah aku tangkap pokko, aku takut hehehe, tapi anak aku ni selamba je banyak kali dah. Aku yang mamai masa tu lupa nak snap dengan handphone, terus sambung tidur lepas aku suruh dia pegi lepaskan dia.
Tapi pokko tu last sekali mati katak diorang dok main. Lawak pulak teringat muka budak 2 orang tu tersengih pegang pokko kikikiii...
bila balik kampong memang diorang main tak ingat dunia, lagi-lagi bila ada sepupunya. Aku dan habibi lepaskan diorang berkeliaran, let them enjoy their life as kampong boy/girl, err sebenarnya mama dan abah diorang malas ambik tau sebab nak tido muehhehe...
oklah... kat sini hujan sekarang ni..
see ya later

No comments:

Post a Comment