Sunday, November 10, 2013

wakena beb!

Pagi tadi dah breakfast kaw-kaw punya, setiap pagi aku memang breakfast berat. Makan nasik macam orang nak masuk bendang. Lepas makan nasik pegi buat keje rescue ranger. Technician ada sorang aje, jadi aku ikut sama la sebab nak cepat siap, kena activate kan licence key untuk Microsoft Office. Sekarang ni kalau nak activate licence key tak boleh sebarangan. Sebab dah jadi kes licence key diketahui oleh orang luar, jadi cepat habis kuota. Sekarang ni aku kena check betul-betulla.
Baru-baru ni pegi check computer pengarah jabatan *******. Kebetulan beliau adalah lecturer master aku dulu, yang mana aku penah nangis tersedu-sedu depan dia dulu sebab stress dengan projek bagi subjek **** hehehehhe.... aku stress sebab ada konflik sikit dengan teammates. Maklumlah, kepala otak tengah biol masa tu. Dia pulak jenis tegas giler dan sangat terperinci orangnya.
Dia masih ingat aku. Aku sempat korek rahsia nak jadi student PhD.
Katanya, selain X Factor yang kita selalu dengar seperti determination, patience, hardworking, enthusiasm dan bla..blaaa segala sifat mengagumkan tuh, dia pun tanya aku,

"You ada duit ke?"

"Errr...takde...huhuuu"

"You kena ada at least 3K for your expenses!"

"Emm... satu semester?"

"Sebulan!"

huahuaa mampuih la mana aku nak cari. 3K ni katanya maksimum la, tak termasuk yuran. Katanya itu termasuk kos pengangkutan nak cari data, kos sara hidup, makan pakai, printing.

Ermm kalau macam tu takpela hahahah, lain kali la bila aku duit banyak.

Sebenarnya aku baru lepas kena sembur dengan ex- lecturer aku tadi hahahha...
biasalah klien ni, kita dah ada protokol dalam pembaikan komputer, bukan boleh suka hati nak ikut kehendak sendiri, sekali kena sembur 2,3 das. Aku gelak je bila kena sembur, sebab aku dah buat kerja aku. Kat unit bantuan komputer tu dah ada orang yang handle, takkanla aku nak suruh diorang layan dia special pulak sebab katanya data penting. Semua data tu penting, nak kira special sorang-sorang habihla, nanti aku pulak kena sound ngan diorang nanti. Haha first time kena sembur ni, nasib baikla aku tak buat PhD bawah dia hehehe.. well, aku rasa tak kot buat masa sekarang ni, selesa dah, Alhamdulillah...
btw, best jugak sekali segala kena sembur dengan lada sulah ni hehehhe..

okla, bye..

No comments:

Post a Comment