Wednesday, November 13, 2013

Drink plenty of water

aku dengan kawan aku dok berlumba-lumba minum air banyak-banyak setiap hari ehheheh...
takdela extreme sangat, satu botol mineral je, 1.5 liter. Tapi disebabkan cuaca sejuk dan selalu hujan, jadi berulang alikla ke toilet hehe...
oleh kerana kerap ke toilet, aku rasa dari segi hygiene tu kena jaga lebihla kan.
Kulit pun less kering/kecut walaupun dok dalam aircond ni.
Aku paksa minum seteguk dua lepas tu relax. Lepas tu minum sikit-sikit. Aku rasa tak perlu minum terus sebotol, minumla sikit-sikit.
Ibarat basuh kain la, kalau kita basuh kain kotor dengan air kosong, kain tu jadi bersih. Macam badan kita la, kena 'basuh' dengan plain water barula boleh keluar kotoran dan toksin.
Bila air mineral ni aku letak atas meja, jadi tabiat la minum seteguk..seteguk. Cara ni lebih mudah berbanding pulun sekaligus. Lagipun ada motivasi dengan member aku heehe... dia nak diet sama.
Aku ada terbaca satu artikel baru-baru ni. Ada minah tu mengadu sakit kepala, pening dan tak larat. Sejak dia minum air dengan kerap setiap hari, sakit kepala tu hilang dan muka dia nampak lebih segar, she looks much younger. Tapi yang paling penting jadi sihat.
jadi setiap hari aku beli air mineral letak atas meja.
harap-harap jangan warm warm chicken shit hehehhehe...
tata

No comments:

Post a Comment