Sunday, January 26, 2014

wake up mama! asyik urusan duniawi aje, do something for ukhrawi!



Semalam tidur lewat setelah selesai menguruskan hal-hal duniawi. Pukul 2 baru selesai kerjarumah, packing barang customer. Sebelum tidur basuh muka dulu, mak aiii air sejuk sengal hingga ke tulang sum-sum. Aku jadi senang nak bersin, sebab sejuk. Lepas tu tepek serum kat muka, kat mata aku yang lebam genetically nih. Aku pakai agak kerap sebab aku suka hehe, aku rasa cepat habis nih. Ingat nak pakai lulur bedak rambai, tapi dah letih dah. Mama Meow aku letak dalam rumah sebab dia suka tido dalam rumah, aku bukak tingkap sikit untuk dia keluar masuk. Hachiko ni kanak-kanak hingusan, kalau nak pooh or pee dia main tunggeng je kat dapur huhuuu.. jadi aku tak boleh letak dalam rumah sebab dia tak reti lagi nak keluar ikut tingkap.
Masa dok best tidur tu, terdengar mama Meow mengeow tak berenti, aku sedar lepas tu dia tolak pintu bilik dan sondol-sondol muka dia kat muka aku, kena air liur dia macam Hachiko the dog pulak. Aku bangunla masa tu pukul 4.30 pagi, bagi dia makan dan letak air sekali kat dapur. Aku masuk tidur lepas tu dia tolak pintu mengeow-ngeow lagi kacau aku. Last sekali aku letak kat luar. Dia bukan lapar, aku tak tau dia nak apa. Pernah beberapa kali mama Meow buat macam ni di waktu pagi, Mama Meow nak bagitau apa ye? Ke Mama Meow nak suruh aku bangun sembahyang sunat? Maybe she knew something that I didn't know....
Anyway, I love both of you cats! Kerjanya tidur dan tidur. Sebelum pergi kerja bagi ikan sekor to each of them. I'm glad I have these cats, they make us happy.

No comments:

Post a Comment