Thursday, November 22, 2012

It's Friday again!!

Today is paycheck day!!! yay!
Setiap hari jadi hamba duit, bekerja untuk mendapatkan duit, sedangkan kepuasan dalam kerja tak begitu ketara. Pergi pagi, balik petang, dapat gaji, bayar hutang..... itulah kehidupan sehari-hari. I wish I'll be working in a more interesting field, itu lagi best nak pergi kerja setiap hari..but when eh??

Zaman belajar, tau perabih duit aje. Bila dah bekerja, baru tau susahnya nak dapat duit. Most of the time aku rasa sayang nak belanjakan duit aku, tapi at the same time aku beli apa yang aku sangat-sangat inginkan. Ada orang kata, buat apa lah nak sayang-sayang sangat duit, duit memang untuk digunakan. Ermmm, sesuai lah kata-kata itu untuk orang yang terlalu kedekut. Tapi buat orang yang telalu boros, duit simpanan juga penting untuk kegunaaan dikala kecemasan.

Well, kami sedang survey-survey untuk pergi jalan-jalan ke Hatyai. Amboi oversea wehh!! Hahhah dekat aje, negara jiran. Lagi dekat daripada aku nak ke KL nuh. Dan, tentu duit aku habis nanti...ahhh bila masa aku nak saving ni! Bila aje aku nak save sikit, mesti ada aktiviti. Tapi kalau takda aktiviti, boring pulak.

Weekend lepas aku agak bz sebab MIL, FIL and SIL, BIL hehehe semua datang ke rumah aku 2 hari. Walaupun dah kawen 7 tahun, bila mereka datang aku kena bersiap-siap keperluan makanan, tak boleh buat sambil lewa. Bagi aku, it's like a practical test. Bagi aku ini sangat penting bagi menantu perempuan di mana mereka harus jadi extra intelligent and hardworking when it comes to cooking, serving and entertaining their in laws ( aku ni menantu perempuan tunggal woiiihh hee). Jangan buat main-main tau, tapi kalau nak main-main juga, bersedia lah untuk kena condemn di kemudian hari. Tak salah kalau kita beringat kan.. ni yang aku kawen dah 7 tahun. Orang lain aku tak tahu. They are nice family, tapi sebagai menantu kita kena sentiasa peka. Did I pass the test? ehehe I never know haha...

oklah, see ya later..
ntah bila aku nak format lappy ni..

No comments:

Post a Comment