Saturday, November 3, 2012

penat..tapi....

adoihh...
aku baru balik ni, baru sampai di rumah dah maghrib. Ada rehearsal untuk program esok. Kelmarin aku dah kena selsema dan sakit kerongkong, macam nak demam rasanya... tapi aku cepat-cepat makan ubat selesema.
Biasanya bila letih buat kerja, apalagi bila selesema dan kurang rehat, muka aku akan jadi sememeh dan kusam semacam aje. Tapiiiii.... aku rasa disebabkan aku consume collagen dust, muka aku tak nampak kusam. I can say my face looks brighter and fair, perghh aku bukan puji diri sendiri, tapi aku nak cakap pasal kebaikan collagen dust tu. Tadi selepas sembahyang asar, aku ingat nak tempek bedak compact kat muka, tapi aku rasa kulit aku dah sedia glowing tanpa bedak, it looks better without applying anything on my face, cuma pakai lipstik aja. Wahhh gumbiranya, kalau tidak, muka memang huduh gila bila penat camni. Ini kiranya testimoni Gogen collagen dust la ni heheh..

Esok awal-awal pagi aku kena keluar dari rumah. Weekend ni memang tak sempat nak rehat dengan family. Esok anak sulung aku ada program tadika tapi diorang pergi bertiga aja tanpa aku. Ni pun diorang belum balik sebab hantar FIL balik kampung. FIL baru lepas operation buang batu karang kat pundi kencing. Masa check kat Hospital Besar Sultanah Bahiyah, katanya bengkak prostat dan nak operate kelenjar prostat. Bila operation ditunda, FIL dah tak tahan sakit terus buat checkup kat KMC, tengok-tengok ada batu karang berketul-ketul, dan terus buat operation kelmarin. Moralnya, kita kena buat checkup di merata tempat sampai puas hati. Maybe doktor pakar kat HBSB tu belum cukup pengalaman kot, tu yang tak jumpa sakit sebenar. We can choose the best treatment we want, right?

see ya later..

No comments:

Post a Comment