Tuesday, January 15, 2013

layann kejap...


Kelmarin tiba-tiba encik habibi ajak makan steamboat pulak. Kami jumpa kat tengah jalan masa balik dari kerja. Sebenarnya kami agak selective bila makan benda-benda sosej dan bebola ni. Tapi insyaAllah ok ni, tawakkal saja.


Mula-mula tu aku dan habibi tak tau nak buat camna, nak 'masak' camna sebab ni grilled steamboat aku tak pernah makan. Akhirnya aku tanya adik waiter tu hehehe, daging tu kenalah grill, yang lain tu rebus saja. Kalau kelaparan, aku tak boleh nak tunggu ni sebab semuanya buat sendiri, nak makan santai-santai tu bolehlah, maklumlah aku ni jakun sikit. Masa tu aku tak snap pun gambar deretan bebola tu, malas pulak kelmarin. Lepas tu rushing nak balik sembahyang mahgrib pulak.
Lepas ni boleh datang lagi, tapi kena relax-relax, aku tak suka rushing sebab tak dapat menikmati hidangan dengan aman sentosa heheh...
Kalau nak try, bolehla datang ke Repoh' Steamboat kat Repoh, Perlis, depan restoran Andaman. Habibi kata steamboat sini sedap. Aku hentam saje, sebab nanti aku mesti cari nasik ehhehe..

No comments:

Post a Comment