Friday, January 4, 2013

Weekend again...

sekarang dah pukul 1 pagi, tapi belum tidur sebab dok tengok cerita King Kong dengan budak-budak ehhehe... mentang-mentang esok cuti.
Dalam pada tu aku dok surfing Internet. Dan removing some of my photos from the Fb. Ada la aku tinggal sikit-sikit, dan ada yang aku upload for temporary. Habibi pun tak galakkan aku bubuh gambar banyak-banyak kat Fb mahupun blog. Katanya bubuh gambar anak sudah le, tapi sekali sekala aku bubuh juga sekejap buat tatapan adik beradik aku, lepas tu aku remove balik heheh...

esok tengahari insyaAllah balik kampung kat Sg. Petani, sebelum tu aku kena kemas-kemas rumah dan basuh baju sekolah Faiz. Wah, rutin baru ni basuh baju sekolah, lain daripada baju tadika. Kalau baju tadika tak sempat basuh, boleh aje pakai baju biasa, tapi baju sekolah mana boleh buat macam tu kan..
Dan aku juga tak boleh nak bangun lewat masa hari persekolahan, nanti terlewat hantar anak-anak ke sekolah dan tadika. Habibi hantar si abang dan aku hantar si adik. Sekarang kena keluar rumah lebih awal, 7.10 pagi dah kena keluar dah, kalau tak nanti lewat pulak. Kalau dulu, bila aku dan habibi cuti, anak-anak senang-senang aje tak hantar ke tadika, sekarang tidak lagi. Tak boleh nak ponteng sesuka hati. Persiapan kelengkapan untuk ke sekolah pulak tak boleh semuanya nak buat pada waktu pagi.. alamakkkk sibukkk!!! Aku tetap tabik kepada ibu-ibu yang bangun seawal jam 5 pagi untuk mempersiapkan kelengkapan anak-anak ke sekolah, siap memasak sarapan dan sediakan bekal ke sekolah lagi. Aku ni pagi-pagi dok liat nak bangun  dalam selimut. Tadi terlewat bangun 6.40 pagi, hah hambik, macam lipas kudung bangun seterika baju ehehe, tapi aku dah biasa buat kerja cepat, jadi turun dari rumah jam 7.11, tapi tak sempat makan kat rumah. Untuk adik aku beli aje makanan kat Petronas masa isi minyak, Faiz pulak katanya tak mau makan kat rumah sebab dia excited nak berbelanja kat kantin sekolah. Sorry daling nanti next week mama bangun awal sikit dan goreng kentang goreng ok! Boleh bawak makan kat sekolah dengan kawan-kawan. Oh, aku belum cerita perihal hari pertama sekolahnya kan, alhamdulillah tak ada masalah langsung sebab dia memang seronok kat sekolah baru. Lebih-lebih lagi kawan-kawannya ramai yang sekelas, jadi dia tak heran pun dengan aku yang terjenguk-jenguk tepi tingkap tengok dia. Sebenarnya aku yang terlebih excited heheh, siap bawa kamera besar punya heee, mesti cikgu kata apa kat mak bapak si Faiz ni, macam Dora the explorer pulak.

Oklah aku nak tidur, jap lagi nak kejut encik habibi yang tidur awal, dia nak berikan final touch pada thesisnya yang nak dihantar beberapa hari lagi nih.

Good night ;)

No comments:

Post a Comment