Wednesday, March 28, 2012

lalallala gumbira...gumbira.....

Alhamdulillah dah berjaya dalam step seterusnya untuk projek aku weeeeeeeee!!!
baru siap CRUD operations untuk web sevice, ala yang basic punya..
bila yang ni dah dapat deployed and tested successfully, the rest I can gradually work it out insyaAllah....

oleh kerana gumbira sekejap, aku nak update blog lagi hihiiii.....

sebenarnya aku takda pun buat projek aku ni dari pagi sampai ke petang. Perangai huduh aku ni adalah, bila otak aku tak ready, aku tak boleh buat kerja. Sama juga kalau aku kata aku nak tido, aku mesti tido ehhehe. Tapi kadangkala bila sesuatu kerja tu penting, akalku mesti mendahului nafsu yang nak bersenang-lenang dan bermalas-malas.

Kadang-kadang bila rasa mengantuk, dan malas buat kerja, nafsu kata,

Rilek laaaa...calm down.....lepak luuuuu......

tapi kalau kuatkan semangat, otak kita boleh beri arahan mengatasi nafsu,

woiii...bangunnnn.....move movee!!!!

cepat Minah (put your name) jangan macam ni, bangun sekarang!!!!!!!!

dan lantas otak akan memacu kita supaya bangun, bergerak, dan terus buat tugas yang nak dilaksana. Kalau korang tak percaya, try la buat! You will be amazed on how your brain can control your body! Ni teknik yang cikgu Sains aku ajar masa tingkatan 3. Katanya otak kita mesti boleh kawal diri dengan menyuarakan kata-kata seperti di atas. Oh ya, disertai dengan keazaman la. Kalau aku dah setting awal-awal yang aku nak tido, memang aku tido la ehhehe.

No comments:

Post a Comment