Sunday, March 4, 2012

Product review...

Review kedua pemakaian Ultragena Ultra Sheer Dry-Touch Sun Block with SPF 50+.

Woww memang best!!!
Hari ni memang cuaca panas terik sebab nak hujan..

Mula-mula aku pakai masker Avon dulu (maklumla dok kat rumah), kemudian pakai serum Safi Rania Gold dulu, lepas tu terus pakai sun block. Best la, masa pakai tu pun selesa sebab sangatla kurang melekit, ia lebih kering. Kemudian aku terus pakai bedak and lipstick. Aku suka lipstick Silky Girl Moisture Rich 04- Illusion. Aku lebih suka kaler-kaler coklat tanah ni, nampak neutral. Aku malas pakai banyak perkara hari ni, tu je.

Hari ni mengharungi panas terik mentari sebab aku ke pejabat KWSP dan daftarkan Faiz untuk sesi persekolahan tahun depan. Aku kata kat habibi, nak beli sun block untuk kaki pulak (sayang nak guna Neutrogena ni). Kata habibi, pakai aje stokin... erkkk.......

Dalam keadaan panas tu, aku rasa muka aku sangat best, tak 'cair' pun bila kena panas. Ia betul-betul grip di kulit. Bedak pun elok je.. bila tengok cermin wawaaaahhh best lahh!!! Kalau sebelum nih mesti sememeh je.

Dalam kereta sempat tanya habibi,

"Licin tak kulit mama?" hahaha aku suka tanya soalan macam ni. Soalan syok sendiri namanya.

"Waaahh licinnyaa tak ada jerawat." katanya sambil tersengih. Nanti kalau jawab tak licin, frust pulak bini dia ni hheheh....

"Gunalah Neutrogena ehhehe.." ahhaha sempat lagi aku buat iklan dalam kereta.

Tapi aku suka giler la sunblock ni, tanpa heavy make-up, kulit nampak sihat je, licin.

Dapatkannya di pasaran sekarang hehehe..iklan percuma ni. Kalau tempek makeup tebal-tebal tapi tak dapat lindungi kulit daripada cahaya matahari, punn tak guna juga. Matahari merupakan ancaman penuaan paling berbahaya.

ok lah... bye!

No comments:

Post a Comment