Friday, March 2, 2012

What's new this month?

Yaaaa.... duit aku dah habis licin!!!

Aku baru beli this new product from Neutrogena. Sunblock with SPF 50++ kat Watson, RM32.90.
Selepas menggunakan sunblock ini selama dua hari, aku rasakan ianya sangat best untuk aku. Tak seperti Loreal UV protector yang aku guna sebelumnya, sunblock ni lebih selesa sebab kurang melekit pada kulit. Ianya sesuai dipakai di seluruh badan.

****

Neutrogena Ultra Sheer Dry Touch Sunblock SPF 50+ (PA+++) is a breakthrough in sun protection. Stabilized with Helioplex, it provides superior balanced broad-spectrum protection against skin-aging UVA and burning UVB rays, and combines it with Dry Touch technology for an ultra-light, non-shiny finish. This lightweight sunblock has a light fresh scent and is gentle for even sensitive skin.

-waterproof, sweatproof, resist rub-off
-Non-comedogenic (won't clog pores)
-Oil free and PABA free

****

Yaa dan aku puas hati sebab ianya tak melekit. Lepas pakai tu ia cepat kering, rasa macam pakai moisturizer biasa je, lepas pakai loose powder aku rasa sangat best, powder tu akan cover kesan krim yang very light tu. Kat utara ni memang aku kena pakai sunblock sebab matahari kat sini memang terik, ye la kat Malaysia memang kena pakai sebab cuaca panas.

So far, kulit aku ni juga bergantung kepada tahap kerajinan aku menjaganya. Kalau time aku stress dan serabut, aku hanya tempek bedak ala kadar je, just bedak dan lipstick. Bila aku rajin, aku akan pakai semua, serum Safi Rania Gold (dah hampir setahun aku pakai), krim mata Safi Balqis, lepas tu Krim kecantikan Safi Rania Gold, lepas tu last sekali sunblock. Tu semua untuk skincare. Bila malas aku pakai serum je. Krim malam Safi Rania Gold aku jarang pakai sebab rasanya macam thick sikit. Sekali sekala je aku pakai.

Bila dah pakai skincare, aku tepekla bedak, simple-simple je. Yang aku perasan, bila aku pakai semuanya macam di atas, kulit aku jadi sihat, moist dan bermaya. Tapi kalau aku malas, akan nampak kusam dan letih. Jadi keadaan kulit aku bergantung kepada tahap kerajinan aku la. Sekarang ni dah ada Neutrogena Dry Touch ni aku semangat sikit nak pakai sunblock sebab sebelum ni aku skipped Loreal UV protector sebab ianya melekit dan muka rasa lemas.

Malam masa nak tido aku pakai juga skincare tu kali kedua. Kiranya masa malam kulit aku akan stay moist. Bila bangun pagi, tengok muka kat cermin rasa licin dan cerah je muehehehe... tapi kalau aku malas, memang malas aku nak tengok muka kat cermin sebab muka sememeh je.

Oh ya kemarin aku 'buang duit' lagi dengan membeli masker papaya dan mango Avon. Murah satu tube dalam RM12++ je, beli 2nd tube cuma RM7. Baru pakai sekali, ok kot. Sebab kulit aku dalam keadaan ok sekarang disebabkan aku obses menjaganya (belum sampai time malas lagi ni).

ok nanti aku review lain. Aku nak basuh master bedroom hari ni.

No comments:

Post a Comment