Saturday, June 29, 2013

doakan mujahideen Syria

sedar tak sedar, kelmarin, 29 Jun 2013, genap 2 tahun aku jumpa Wan buat kali terakhir ketika dia masih sedar, dan itu juga  merupakan kali terakhir Wan lihat anaknya ini ketika masih sedar. Jelas lagi diingatanku ini, semoga Wan dirahmati Allah di sana, dan diampunkan segala dosanya, amin.
dah lama tak buat entry panjang.
Aku banyak dok follow up keadaan kat Syria kat Fb dan YouTube.
Setiap hari tengok orang Sunni kena bunuh, disembelih bagai tiada nilai di mata puak syiah laknatullah.
Getir sungguh ujian mereka, mati kena sembelih! anak-anak kecil juga tidak terkecuali dikelar-kelar, apa punya sakit otak ntah puak syiah nih!
aku tak boleh bayangkan kalau keluarga aku diperlakukan sedemikian rupa, anak-anak aku, suami, ibu bapa dan kaum keluarga, oh I can't imagine, tapi begitulah nasib saudara Sunni kita di sana, setiap hari disembelih!
mati ditembak dan disembelih wei, kalau tembak tu lain cerita, ini diazab sedemikian rupanya, ya Allah....
kita di Malaysia ni kena berjaga-jaga dengan mainan puak syiah nih, diorang pandai putar belit dan menipu (taqiyah), bagi mereka, taqiyah tu amalan yang baik. Agama Islam ajar kita amalan yang baik, bukan menipu dan membunuh!
Selalu juga tengok gambar para mujahideen yang syahid tersenyum. Ya Allah itulah nilai sebuah syurga. Baru lepas baca post Syahirul kat Fb, antaranya isinya adalah, mereka yang syahid di jalan Allah ingin kembali hidup dan syahid berkali-kali kerana nikmatnya ganjaran Allah buat mereka yang syahid. Bayangkan ganjaran menanti mereka, masuk syurga tanpa dihisab. Walaupun mati diseksa namun ingin hidup kembali dan merasai syahid lagi! Hanya mereka yang syahid sahaja mengetahui apakah yang dilihatnya ketika ajal menjemput. Ganjaran yang istimewa tentunya, kerana itulah mereka tersenyum seolah-olah seperti masih hidup.
Kita di sini bagaimana ya, nasib kita di masa hadapan? mungkin tidak dapat pergi berjihad, tapi hulurkanlah sumbangan seikhlas mungkin melalui NGO yang sedang giat mengadakan kempen untuk mujahideen Syria. Mungkin kita akan dipersoalkan nanti di akhirat, kerana tidak berbuat apa-apa untuk saudara kita di sana yang dibunuh setiap hari. Jadi ayuhlah kita tolong setakat mana kita boleh tolong melalui derma.

Setiap hari tengok gambar orang kena bunuh, mati di jalan Allah..
kita bagaimana pula ye?

No comments:

Post a Comment