Sunday, May 13, 2012

315 hari.....

Dah lama aku tak mimpikan Wan yang aku betul-betul boleh ingat....
semalam aku mimpi Wan! Aku mimpi Wan memberikan aku sesuatu, lupa pulak apa yang Wan bagi, tapi bila aku bangun tidur pagi tadi, aku recall cepat-cepat.

Kalau dulu masa Wan masih ada, bila aku mimpi aku balik rumah kat kampung, mesti ada Wan. Tapi sejak Wan tiada, bila aku mimpi aku balik ke kampung, yang ada hanyalah mak, atau hanya rumah kosong yang usang. Yang tinggal hanyalah rumah yang sudah berlubang atapnya sana sini...itu dalam mimpi aku...

Setiap hari aku berdoa agar Allah mengampunkan segala dosa Wan dan memelihara Wan di alam sana. Semoga dengan rahmat Allah, Allah mengurniakan syurga buat Wan. Semoga Allah kasihkan Wan, seperti mana Wan mengasihi kami sejak kami kecil. Semoga pahala yang besar buat Wan dan mak yang sanggup berlapar demi anak-anak.

Rindunya, dah nak dekat setahun Wan pergi, dah 315 hari. Tahun lepas pada musim cuti sekolah pertengahan tahun seperti sekarang, kami pasti akan pulang ke kampung dan membawa Wan berjalan-jalan. Kali ni tiada lagi Wan bersama kami. Tapi kami masih ada mak. Semoga kami dapat menggembirakan mak.

Al-Fatihah...

No comments:

Post a Comment