Thursday, May 24, 2012

Gila sterengg!!!!

Ohh...update blog lagi.
Sebenarnya mouse aku tak terfungsi, touch pad pun kejap ok kejap kiok. Mouse beli kat Tesco memang cepat kiok betullaa... nak beli yang wireless mouse mahal la pulak. Tapi terliur pulak, ada tertengok kat kedai komputer Ahad lepas masa beli printer.

Aku dah mula drive ke tempat kerja berasingan dengan habibi. Asalnya aku naik Persona. Tapi aku request nak bawa Saga aeroback sebab ianya kecik pendek. Saga tu keta lama, macam keta Pak Haji gitu. Mula-mula bawa tu macam kekok je mati depan rumah sebab clutch dia tu tak macam clutch Persona. Hari ni masuk hari kedua, alhamdulillah dah ok. Dan aku excited nak merayau-rayau ni. Kelmarin aku ke kedai jahit, tukang jahit Cina. Aku hantar kain 4 pasang nak jahit. Bukan baju raya. Baju yang aku nak pakai sehari-hari. Kalau aku pakai buat raya pun takde hal nya. Aku bukan beraya sakan pun.

Aku jahit baju kurung moden. Aku ni memang ketinggalan zaman sikit bab-bab fesyen ni. Aku tak ambik tau sangat pasal pesen terkini, beg tangan terkini, atau kain jenis terkini, seluar ali baba ke apa ke...aku tak terlibat hehehe...sebab tu la ada spesies tolol tu suka dok pelekeh aku. Tak berapa nak cerdik betulla, compare la apple with apple, dok compare jering dengan oren memang la tak kena. Dia dok compare dengan aku, memang dia menang la. Eiii...blah la pffttt!!!!

Aku dah pesan kat amoi tu jangan jahit ketat-ketat. Sebab cara dia tu memang nak jahit ikut badan. Heee tak pasal-pasal habibi tak bagi pakai nanti, rugi 4 pasang! Aku ni jenis rangka besar. Macam athlete hehe, tapi aku tak gemuk pun. Sejak sibuk buat report minggu ni aku makan ikut sempat je, jadi muka dan badan aku shrunk sikit la. Member aku sms tadi, katanya project defence adalah pada 6 dan 7 Jun. Alhamdulillah ada masa lagi. Lepas tu aku nak enjoyyyyyyy!!! Semoga aku dapat menamatkan Master aku dengan lancar, amin...

Oh ye aku nak bagi testimoni toner @ masker timun yang aku guna sejak beberapa minggu ni. I tell you what, memang syiokkkkkk sangat!!!! Aku pakai hampir setiap malam masa tido. Fuhhh bila bangun pagi, kulit jadi lembut, licin, bermaya. Hehehe sekarang ni setiap kali ke pasar malam aku mesti beli timun. Ia sangat baik untuk kulit. Kulit tak nampak kusam. Nampak moist aje, takde tompok-tompok. Perghhhh macam duta pulak. Korang try la, beli DIY Mask kat Watson dan spray dengan air timun sejuk. Ohh tak dapat aku nak bayangkan best besttt!!! Setiap 3,4 hari blend yang baru pulak barula fresh. Bila nak keluar, aku pakai sunblock aje, kulit dah nampak segar.

Oklah nanti balik nak tepek air timun....... 

No comments:

Post a Comment