Wednesday, May 9, 2012

Nasi kerabu extra....

Perghhh... nasi kerabu KICK namanya!

well, tak sah jadi orang Kelate kalau tak makan nasi kerabu. Makanan tradisi turun temurun namanya. Darah yang mengalir dalam badan aku ni memang mengandungi zat-zat budu sejak kecik heheeeeee.....otak aku juga terbentuk daripada asid amino daripada ikan bilis dalam jus budu.
Semalam aku puasa ganti, jadi masa berbuka aku request nak ke sebuah restoran Kelate kat Changlun, nak makan nasi kerabu!!!

Aku pesan nak nasi kerabu extra, semua lebih. Sekali dia hidang sepinggan penuh ni, terkejut akuuu!!!! Spontan reaksi terkejut aku, "Tu diaaaaa.....".....semuanya double, telur masin double, ayam double, nasik double. Perghhhhh ni bukan makan, tapi mencekik namanya. Aku jadi malu-malu kucing pulak masa nak makan nasi yang timbunannya nak mencecah hidung aku ni, aku rasa macam orang dok tengok aku je sebab banyak sangat makan. Sambil makan aku dok jeling meja berdekatan, macam diorang dok perati je kehkehkehhh.....mesti diorang kata, boleh tahan gak minah ni makan, tak padan dengan badan. Tapi nasi kerabu dia sedap. Aku mengambil masa yang agak lama untuk menghabiskannya. Faiz dan merungut sebab katanya aku makan lambat sangat. Nok buat guano awe, fevret mok nih!

No comments:

Post a Comment