Wednesday, May 16, 2012

We have a pet!


Kucing ni dicipta untuk duduk tinggal dengan manusia... dimana ada manusia, di situ ada kucing. Aku sejak kecik lagi memang a cat lover, monkey lover, squirrel lover, semua la yang comel-comel tu. Anak ayam, anak itik serati pun semua pernah jadi my pets. Baru-baru ni, seekor kucing secara sukarela telah menjadi our pet. Dan kami menamakannya sebagai Mari. Nama Mari diambil dari filem Mari And Her Puppies kot  tajuk dia. Bagi makan makanan kucing spesel punya. Mari ni kucing betina yang comel dan berbulu lebat, macam kucing siam. Lepas tu datang sekor lagi yang kurang comel, budak-budak ni kasi nama Iron Man. Yang tu aku tak galakkan sangat diorang main sebab macam kucing jalanan je hehehe. Bila kami balik kerja, mesti Mari dah tunggu kat depan rumah. Bila buka pintu rumah, mesti dia akan masuk ke dalam rumah.
Tapi aku dan kucing dah macam magnet, kalau aku ke mana-mana, mesti akan ada kucing yang dekat. Dah lama sebenarnya aku tak bela kucing sebab faktor kebersihan. Bila kucing tu mati sakit atau kena langgar kereta, aku akan sedih, jadi baik aku tak bela. Tapi bila tengok budak-budak ni sayang betul kat Mari lebih-lebih lagi si adik, jadi terpaksala kami bela, aku pun suka sebenarnya dok geletek geletek Mari ni. 

Hari ni tinggal kami 3 beranak je. Habibi pegi KL semalam. Dia dah beli stok makanan macam-macam takut kami kebuluran heheh... padahal aku dah boleh drive. Aku dah jumpa supervisor dan dia check draft report aku. Ada sedikit pembetulan yang aku kena buat dan hantar complete draft pada Ahad ni.

oklah, aku nak tengok draft jap.

2 comments: