Thursday, May 17, 2012

apa aku buat hari ni?

Hari cuti memang hari yang sibuk....
sibuk masak, sibuk layan budak-budak, sibuk bagi makan, bagi minum, bagi mandi, sapu sampah etc.....
Sekarang ni si abang dok tengok kartun, si adik dok penyet-penyet si Mari.
petang tadi aku tidur dengan si adik setelah penat seharian buat macam-macam (huh aku belum repair draft!). Masa aku tengah mamai-mamai tu dia ajak aku main puzzle pulak, aku tak layan jadi dia nangis sampai letih, lepas tu tido kat sebelah. Tido kat bilik air cond memang nyenyak la. Si abang tak mau tido, dia dok kat luar, bila dia masuk bilik check aku, aku akan tersedar. Ada sekali tu dia datang kejut kata ada orang datang. Aku yang masih blur masa tu keluar tengok kat ruang tamu, ada jiran merangkap our friend nak pinjam cangkul. Blur betul bila dia sebut cangkul tu, tak masuk dalam kepala apa dia cangkul hehehe...bila dia nampak aku yang mamai baru bangun tidur, dia kata ada kat depan dia ambik ehhehe.... hubby dia tunggu atas moto kat luar. Hubby dia kiranya best friend encik habibi, selalu lunch kat rumah.

Esok kerja lagi sehari. Otak aku masih segar dan fresh, sama macam si adik. Si abang dah mula slow down sebab mengantuk sebab seharian tak tidur. Esok aku jadi supermom sebab kena handle budak-budak ni seorang, kena hantar diorang ke tadika sendiri. Huarrghhh pukul berapa aku nak turun rumah esok pagi nih. Habibi kata aku bawa kereta kalut, masa tukar gear hehehe... kena belajar keep calm.

Tadi masa aku terjaga dari tidur, terus aku teringat kat Wan. Rindulahh!!! Dah dekat setahun tak jumpa Wan, rindu gilerrr... I can still smell his cheek bila aku cium pipi dia...i miss you Wan....

okayla aku nak gosok baju, cari baju budak-budak... kalau makan nasik ok tak dah pukul 10 malam ni? ehhehe aku okay aje ehhehe....

No comments:

Post a Comment