Sunday, July 15, 2012

Happy birthday buat anakku Ahmad Faizzuddin!

 Dapat nombor 3 pun jadi lah baby boy, nanti cuba lagi :)


Ni sebelum naik stage, cikgunya kata, dia seorang yang berani.


Sedar tak sedar, hari ini adalah hari jadi anak sulungku yang ke 6.
Selamat hari jadi sayang!
Tak sangka dah besar dah, dalam penat berkejaran dengan 2 beradik ni, alhamdulillah berbaloi melihat mereka berdua sekarang. Namun perjalanan masih panjang, may Allah guide us through the journey, amin.

"Hari ni birthday Faiz la.."  aku menghantar sms kepada abahnya.
"Dah 6 tahun anak laki kita.." he replied.

Aku selalu berpegang kepada kata-kata mak dan Wan bahawasanya Faiz adalah seorang budak yang bertuah bila besar nanti, tunggu sajalah masanya kata mak.

" Besar ni nak jadi menteri ni, jadi orang yang bagus!"
kata emakku kerana melihatkan ragam Faiz yang luar biasa sikit ehhehe...

dia sangat kuat menangis ketika kecilnya. Sejak keluar dari dalam perut aku, memang aku bagi gred A la tahap menangisnya hehehhe. Aku pun kuat menangis, tapi bila dah besar, bukan bayi. Sehinggakan Wan kurung aku dalam telaga buruk hahaha...

14 haribulan Julai iaitu Sabtu lepas, Faiz menyertai pertandingan azan mewakili tadikanya. Yang dia dok praktisnya adalah azan maghrib dan isyak. Sekali kena azan Subuh hehehe, dan ada sikit tersasul, jadi dapatlah nombor 3. Habibi ada rakam video tapi aku nak upload tak bole pulak.
Punya la bergegar video tu hehehe, abahnya menggigil menggeletar excited, maklumlah pengalaman yang mengujakan bagi kami ibubapa muda heheh. Aku pulak rasa nak menangis pun ada. Tak sangka our son dah besar dan sedang berdiri atas stage. Ini adalah permulaan, insyaAllah semoga Allah permudahkan usaha kami mendidik mereka berdua untuk menjadi anak-anak soleh dan solehah.

Aku serahkan urusan ini kepada Allah, semoga Allah pelihara zuriat keturunanku dari api neraka, amin.

1 comment:

  1. Subhanallah semoga dapat membina yang berpimpinan tangan di syurga :)

    ReplyDelete