Saturday, July 14, 2012

terlalu clique juga tak baik....

Apa itu clique?

Definition : A small group of people with shared interests, who spend time together and exclude others.

Aku sebenarnya kurang gemar berada dalam clique.
Dalam konteks sebenar mengikut pemerhatian aku, clique jadi lebih sukar bilamana dah jadi macam assabiah pulak, and even worse, every single thing you do, mesti bersama-sama. Oh come on! Takkan nak pegi berak pun bersama-sama kot? Tapi itu le yang berlaku dikalangan orang perempuan.

I don't mind not being in clique. Yeah, dalam banyak aspek, ku jenis selamba, dan boleh masuk dengan sesiapa saja. Being in clique sebenarnya mengehadkan kebebasan diri aku. Ada sesetengah clique ni, jenis hard core gila, sehidup semati, semuanya mesti bersama, ayyooo come on, aku dah tua untuk jadi clique. Bagi kat budak-budak muda sudahlah.

Clique juga mempunyai protokolnya sendiri, kalau tak ikut, mula la nak bermasalah.
Well, bukan semua clique bermasalah. Ada clique yang jenis sporting dan membina minda.
Aku juga ada kawan baik sejak dari sekolah menengah dan kami memang rapat dan memahami antara satu sama lain. Apa-apa yang dilakukan, takde nak paksa sebab semua dah besar-besar belaka. Walaupun tak semua perkara dilakukan bersama, tapi the friendship is very sincere. You know what's the key words in friendship? Sincerity and the willingness to accept our friend's weaknesses. Without these keywords, I'd rather not being in a clique or creating a new clique!

Come on people, kita punyai jalan hidup yang berbeza, cara hidup yang berbeza, tak semuanya sama, makanya choose your own way!

No comments:

Post a Comment