Friday, July 13, 2012

PhD.?

Doctor of Phylosophy.....

errkkk....
macam best, tapi macam nyawa-nyawa ikan aje.

Semalam chat dengan kawan aku yang sedang buat PhD kat local Univ. Kagum dengan dia yang begitu bersungguh-sungguh. Husband dia juga akan sambung PhD kat London tak lama lagi. Anak dua orang, fuhh memang aku kagum. Diorang berdua ni rakan sekelas masa sekolah rendah dulu. Dua-dua budak pandai, aku ni pulak budak nakal hahaha....

"Tak kira ada tokoh ke takda tokoh, buat aje, aku pun dulu malas je.."

katanya bila aku kata attitude aku ni bermasalah sikit bab-bab belajar ni hehee....

"Bila kita berada dalam suasana semua orang buat kerja bersungguh-sungguh, kita pun akan turut buat sungguh-sungguh!."

Katanya lagi memberikan motivasi kepada aku yang otak tak berapa nak laju nih.

Ala aku tak heran kawan aku tu, form 1 dah masuk sekolah Tun Fatimah. Dalam kelas, memang dia aje la yang dapat nombor 1, takde sapa boleh challenge. Aku ni top 15 aje hihiiiii....

Habibi pun tengah berhempas pulas dengan projek nya. Aku kata, aku yang mula lambat, tapi aku yang habis dulu ahhahahah. Tapi dia buat research, memang hard work betul la.

Dan ada beberapa orang classmates kat UUM tengah buat proposal untuk PhD.

Aku pun hantar sms pada habibi,
"Jom kita sambung PhD sama-sama, ejas biar sama-sama dapat sponsorship boleh?"

he replied,
"Boleh, kena habis master ni dulu, jemu dah ni tak habis-habis lagi."

and the sms continues...

Tapi kalau betul le, ambik masa juga la nak pikir pasa proposal ni, bukan boleh buat cincai bocai. Kawan aku apply biasiswa di bawah program MyPhD. Dan semalam dah boleh mula apply di bawah Tenaga Pengajar Muda UiTM, tarikh tutup 25 Julai 2012.

Apa pun, aku rilek dulu.....
penat dan mereng master projek pun belum selesai lagi (penat la sangat hahaaa).

No comments:

Post a Comment