Thursday, July 12, 2012

Mimpi...

Setiap hari aku terbayangkan ketika Wan masih berada di sisi. Dan aku sentiasa imagine bagaimana keadaan Wan sekarang.

Semalam selepas solat, aku berdoa semoga aku dapat bertemu Wan dalam mimpi, sebab aku rindu gila kat Wan.

Alhamdulillah, sesungguhnya Allah Maha Mendengar segala apa yang ada dalam dada.

Di dalam mimpi semalam, aku bermimpi yang aku memberi minum pada Wan. Selepas Wan minum, Wan bertambah sihat dan boleh bangun sendiri.

Pada satu scene yang lain, aku bermimpi membaca satu tulisan di hadapanku,

Hal jazaul ihsani illal ihsaan- Tidak ada balasan kebaikan kecuali kebaikan pula”"(Ar Rahman 55:60).

Aku tak pasti part mana datang dulu dalam mimpi aku, tapi aku dapat rasakan keduanya seolah-olah saling berkaitan.

Bagi aku, ia mempunyai pengertian yang amat mendalam. Aku berasa sangat tersentuh dan terharu.

Aku bersyukur kepada Allah, kerana mimpi semalam memberi kesan yang mendalam buat diri aku.

Dah 375 hari Wan pergi. Semoga Allah melindungi Wan dengan rahmat-Nya, amin.




No comments:

Post a Comment